Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 15 uker, og på uke oversikten her inne på bim står det at nå kan kanskje far begynne å kjenne bevegelsene på utsiden av magen... Jeg har jo ikke kjent noe ennå.. Er jeg unormal kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kjenne utenpå magen i uke 15 var veldig tidlig synes jeg.

Jeg kjente små bobler første gang i uke 16, men de var veldig vage og sjeldne. De ordentlige sparkene kom i slutten av uke 17 og i uke 18 kjente vi det utenpå :)

Jeg er førstegangs ...

Skrevet

jeg kikket inne på oversikten over uke for uke her inne, og der står det ingenting om at en kan kjenne liv fra utsiden i uke 15....det står derimot at du kanskje kjenner livmoren fra utsiden nå.

det er veldig tidlig å kjenne liv fra INNSIDEN fra uke 15. de fleste førstegangs kjenner ikke liv i hele tatt så tidlig. jeg er førstegangs og kjente liv fra uke 16-17. fra utsiden har jeg kjent fra ca. uke 20. så du har ingenting å bekymre deg for, bare gled deg til de kjenner de første sparkene, det er helt uvirkelig fantastisk!

Skrevet

Med nr 1: ca uke 23

Med nr 2: ca uke 19

Med nr 3: uke 17

Skrevet

Uke 20;)Det er veldig tidlig for de fleste å kjenne spark rundtom uke 15, da er man somregel andregangs.. Er 23+6 idag og det varierer enda veldig hvor mye liv jeg kjenner hver dag. Noen dager kan det nesten være helst stille. Er de 3 siste mnd. man skal kjenne spark dalig;)

Skrevet

gutt i magen_85:

Jeg mente i oversikten i uke 16. Jeg er 15 uker, men det er jo den 16 uke som kommer opp på min side, siden jeg er inne i uke 16. Der står det følgende:

"De fleste av oss syns jo det er ganske fantastisk å se det lille vidunderet på skjermen, og kanskje særlig fedrene fordi de ikke kan kjenne barnet bevege seg. Far kan nå muligens begynne å kjenne babyens bevegelser fra utsiden av mors mage. " Så det står jo ganske tydelig der... :-)

Skrevet

Jeg er tredjegangs,og kjente liv først i uke 19/20

Har morkaka på fremsiden,så derfor går det litt tregere hos meg å kjenne liv.

Har lite tro på å kjenne liv på utsiden så tidlig som i uke 15.

Skal litt til å kjenne liv i det hele da dersom en ikke er flergangsfødende.

Skrevet

Jeg kjente spark eller "små bobler" i uke 13. Kjente det utenpå i uke 16. Er annengangs. Alt er individuelt ;)

Skrevet

aha, der fant jeg det!

men som sagt, det er uvanlig å kjenne liv så tidlig på utsiden, så du må ikke bekymre deg. har du kjent liv selv ennå da? :)

Skrevet

Ja, jeg syns det høres veldig tidlig ut å kjenne på utsiden, men siden det sto, så måtte jeg bare høre :-)

Jeg har ikke kjent noenting ennå.. Men gleder meg som bare det!! :-) Spent på hvordan det kjennes ut... :-)

Skrevet

jeg kan love deg at det kjennes ut som ingenting du har kjent før :)

Skrevet

Jeg kjente ikke ordentlige spark før jeg var 18 uker, og jeg er andregangs fødende. Jeg tror nok du er helt normal. Når du først kjenner ordentlige spark, så vet du at det er bebisen din :) Lykke til!!

Skrevet

Jeg kjente spark i slutten av uke 17+. Samboeren min kjente spark på utsiden første gang da jeg var 18+2. Kun et spark, men likevel... :-) Et spark er et spark, og han var i hundre for å kjent liv han også. Jeg har kjent liv daglig siden uke 17. Men, det er først de to-tre siste ukene at sparkene/bevegelsene har blitt så kraftige at man kan se og kjenne de utenpå magen. Jeg er førstegangs og 23+0 i dag.

Skrevet

Jeg kjente liv i uke 14/15 (ifølge ul termin var jeg i uke 14, men jeg tror mer på min egen, og da var jeg i uke 15), første spark utvendig kjente vi natt til igår, 19+5 ihht ul-termin. Det var 5-6 kjempekraftige spark!

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

uke 20+3

Skrevet

Jeg kjente ikke noe før i uke 21 jeg... men har kjent hver dag etter det:o)

Skrevet

jeg kjente liv på "innsiden" for 5 dager siden, da var jeg 14 uker.

men det er forskjellig fra person til person, min mor kjente ikke noe før hun var 6 mnd på vei.

Skrevet

Er førstegongs. Kjente småbobler eg var litt usikker på i slutten av veke 18, tydelege dult i veke 19, og utanpå magen i veke 20. Men framleis *mange* av sparka som ikkje kjennest utanpå!

Skrevet

Blir man ikke i tvil om at det er sparkene man kjenner når det skjer? :)

Skrevet

Akkurat i begynnelsen er det mer som "fiskeslag" mot innsiden av magen, og jeg lurer mange ganger på om det er magen som "rumler" eller baby som rører på seg. Jeg har faktisk kjent lite spark enda (har akkurat begynt på uke 20, og har foranliggende morkake), men av og til kjennes det som om babyen legger seg inntil livmorveggen og "lener" seg utover, magen blir en kjempehard bul akkurat der.

Skrevet

Men for mitt vedkommende er vel dette litt tidlig hvis eg bare er 14 + 0?

Er første gangen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...