Gjest Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Gutten min som er 6mnd i morgen har vært syk i det siste. Eller, han har "bare"spydd. Forige tirsdagskveld spydde han en gang og morgenen etter spydde han enda en gang. Natt til i går spydde han atter en gang og når jeg satt han på stellebordskanten i ste fordi han begynte å hoste ble gulvet brått dekket av spy! Jeg aner ikke hva det er, for både før og etter er han strålende blid og bare vil leke og kose seg så kommer det bare plutselig! Han får bare mm enda siden han absolutt ikke vil ha noe annet! Men vi har prøvd litt med grøt siden han var 4 mnd og noen ganger har han spist men de siste ukene har han bare presset igjen munnen og spyttet det ut! Så er ikke hver kveld han får grøt, men i dag fikk han da 2 ts ca og jeg husker ikke om han fikk før de andre gangene han kastet opp... Går det altså an å være allergisk mot babygrøt? Har prøvd litt forskjellige typer men han liker jo ingen av de. Heller ikke noe anner. Spiser kun mm, mme og vannmelon.. Var også hos legen i dag men han hadde bare en sånn "jaja"-holdning!! What to do?
frøkenfryd:) Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 hmm kan det er ikke være veldig mye gulp da?
*ale* Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Noen rundt dere som har hatt omgangssjuka? Er ganske typisk for små unger at de spyr en eller to ggr om dagen, virker friske ellers og at det varer leeeeenge..... Ved spysjuka altså,.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Eh, NEI! Ser ut som en smasha melkekartong uten kartongen!
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Ja, alle her i hus unntatt meg og min sønn hadde spysyken for en mnd siden, eller på 17.mai og litt før. Kan det være det? Har jo gått over en uke. Får skikkelig vondt av han for det kommer ett par tårer og han vrenger fjeset mens spruten står utav munnen hans =(
frøkenfryd:) Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 så små pleier vanligvis ikke å få omgangssyke. du ammer jo og.ville vel kansje ha hørt nærmere på helsestasjonen. om det er sånn hver dag.
My little girl_ Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Leit fram og Les inlegget mitt til tillab i går;) orker ikke skrive alt om igjen;)
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Vil ringe helsestasjonen i morgen, men vil jo ikke være skikkelig hysterisk heller, siden jeg var der i dag... Det er ikke hver dag, men siden sist tirsdag har han kastet opp 4 ganger, bare helt plutselig, litt hosting og harking først så kommer DEN strålen! =/
My little girl_ Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/137976454
My little girl_ Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 Nei,du kan jo se det ann..hvis det ikke gir seg så stå på ditt! Leger osv er veldig flinke til å si "så lenge han er fornøyd å spiser så er det ingen fare" noe de gjorde i dette tilfelle... men det var altså en fare........
*ale* Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Holder en knapp på spysjuka... Mine fikk den der varianten når de var babyer..
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 Leste det du skrev. Men min sønn er jo 6 mnd og har aldri spydd før, han gulper ikke heller egentlig, av og til renner det bare litt ut igjen på en måte. Jeg har nok hørt akkurat den setningen i dag, så... Men skal jeg prøve å kutte ut grøten først, eller? Off, også skal han bort i helgen også=/
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #13 Skrevet 12. juni 2008 Når de fortsatt ble fullammet? Trodde han var så godt som immun mot spysyken eg. Også i en og en halv uke nesten?
My little girl_ Skrevet 12. juni 2008 #14 Skrevet 12. juni 2008 Ja,hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje prøvd å kutte ut grøten først og så se om det hjelper.. hjelper det ikke hadde jeg stått på mitt å forlangt ultralyd! God bedring til lille gutten din;)
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #15 Skrevet 12. juni 2008 Ja, da kutter vi den ut. Hvertfall i helgen, visst jeg tørr å la han reise vekk.. Han legen vi var hos i dag var helt utrolig koselig og hørte virkelig på det jeg sa, så tror ikke det skal være noe problem å ringe ned igjen;) Skal stå på mitt så det holder visst ikke! Takk for det=)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 12. juni 2008 #16 Skrevet 12. juni 2008 Minstegutten vår hadde omgangssyken uka etter påske:) Han ble født 8. januar. Han kastet opp MYE. Han brakk seg helt til det var tomt i magen noen ganger, og jeg synes det var kjempeskummelt:S Uka før (i påsken) hadde han hatt feber og litt dårlig allmentilstand, og så kom denne spyinga. Da han sluttet å kaste opp hadde han diaré i en ukes tid stakkars:( Han gikk ned i vekt denne perioden, men han ble ikke uttørket=) Jeg ammet ham ofte så han ikke skulle bli det, og han mistet ikke matlysten... heldigvis!! Jeg fullammer enda, og nå er han rett over 5 mnd gammel. Har gått flott opp i vekt etter at han ble frisk igjen. Storesøsteren hadde forresten omgangssyken først, så han ble nok smittet av henne...
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #17 Skrevet 12. juni 2008 Høres ikke ut som min har spysyken da, han er jo i et strålende humør unntatt de sekundene rundt spyingen...
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 12. juni 2008 #18 Skrevet 12. juni 2008 Nei, da er det nok ikke det. Minsten her hadde feber også. Helt til spyinga tok slutt;) Håper det går over da ihvertfall. Masse god bedring!!
Scorpiogi Skrevet 12. juni 2008 #19 Skrevet 12. juni 2008 hadde en på barselgruppa som hadde en gutt som spydde når han fikk grøt.... Det var visst langt alvorligere etterhvert, men ang dette med lukkemuskel så er det noen barn som for slapp lukkemuskel. Kroppen har to lukkemuskler, en under halsen og en lenger ned til magen. Er den øverste slapp er det ikke så farlig, men er den nederste slapp kreves det legetilsyn og operasjon...men dette er somsagt veldig sjeldent..
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #20 Skrevet 12. juni 2008 Hvrodan finner de det ut da? Ul? Jeg kom på nå at han også fikk grøt natt til i går, og da spydde han.. Blir litt engstelig:S
Himmel og hav Skrevet 12. juni 2008 #21 Skrevet 12. juni 2008 Nevøen min spydde etter grøt, og det viste seg at han var allergisk mot melkeprotein. Han kneip igjen han også, for det var ikke noen hyggelig opplevelse for han å spise, det gjorde antagelig vondt i munnen av grøten. Men hvis han tåler mme, så er det nok noe annet, for det er vel melkeproteiner i den, er det ikke?
Scorpiogi Skrevet 12. juni 2008 #22 Skrevet 12. juni 2008 Det er nok noe de gjør på sykehuset..... vet ikke helt hvordan.. men bare dra til legen og spør, for sikkerhets skyld.. en eller annen gang må han jo spise grøt sikkert, så greit å få det sjekket.. Lykke til! sikkert ikke noe farlig, det er sjeldent det går sånn...
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #23 Skrevet 12. juni 2008 Jaha? Hmm:S Jo, han tåler fint mme og får det hver gang jeg ikke er i nærheten helt uten problemer. Jeg skal aldri engang prøve å gi han grøt igjen når han kniper igjen munnen=/
My little girl_ Skrevet 12. juni 2008 #24 Skrevet 12. juni 2008 Eneste måten å finne ut dette med lukkemuskelen er en ultralyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå