Gå til innhold

Er dette vikrelig lov ?(ang megler og verdivurdering)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde en megler som skulle vurdere verdien på leiligheten vår (gratis verdivurdering). Han sa at dette var helt uformelt og at han ikke ville gjøre noen ting uten vår samtykke, eller før vi ga "klarsignal" om vi ville selge.

Vi sa aldri at vi ville selge, kun at vi skulle tenke på det og så gi de beskjed når vi hadde bestemt oss, det var verdien på leiligheten vi ville ha. Samboeren min ringte denne megleren dagen etter at han var her og sa at vi ikke ville selge alikevel, og da ble han plutselig veldig travel for han måtte ringe rundt og stoppe div informasjon han hadde bedt om å få tilsendt.

Nå skal han plutselig sende oss en regning på utgiftene de har hatt i forhold til dette?

Ble en smule paff jeg, dette skulle ikke koste noen ting, han skulle ikke hente inn verken informasjon eller noe annet før vi ga klarsingnal om det, og det har vi aldri gjort...

Er dette lov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er selvfølgelig ikke lov og jeg regner med at dere ikke har signert et oppdragskjema.... så da kan han stappe regningen langt oppi der du vet:)

Skrevet

Det høres veldig rart ut..kan jeg spørre om hvilket meglerfirma dette er?

Vi hadde en megler hos oss til verdivurdering, og det kostet selvfølgelig ikke noe.

Skrevet

Hvis det eneste dere har bedt om er en gratis verdivurdering, så skal dere ikke betale noen ting, hvis ikke det har stått et sted med liten tekst at den kun er gratis hvis dere velger dem til å selge leiligheten. For at han skal hente inn opplysninger ol, så skal dere ha skrevet under en kontrakt om at dere ønsker at han skal selge leiligheten deres og hva dere skal betale for det. Er mange som snakker med flere meglere og får verdivurdering fra flere før de velger hvem de skal bruke ved salg, så de har ikke krav på å få betalt noe hvis ikke det har vært avtalt på forhånd.

Skrevet

Det skal selvfølgelig ikke koste dere noen ting.Dere har vel ikke engang undertegnet på en oppdragsavtale,så nei dette har han ikke lov til!!

Skrevet

Ringe eindomsmegling!!

Jeg blir så irritert på slike mennesker, hva er det de innbilder seg egentlig? At vi er så dumme at vi betaler alle mulige slags regninger som kommer dalende ned i postkassen vår? En annen ting han hadde gjort var å "tipse" om leiligheten og allerede fått folk som var interesserte i leiligheten vår:-O

Vi skulle kun ha gratis verdivudering, dette skulle ikke koste noen ting og han skulle ikke gjøre noe før han fikk klarsignal fra oss om at vi virkelig ville selge eller bruke disse som meglere.

Hadde dessuten en annen melger her en uke senere og vi fikk 150tusen mer i verdi av dem, men ingen regning...

Aldri,aldri om disse meglerene skal få sette en fot her igjen, makan til folk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...