Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Dere som svarte at dere var meglere i den andre tråden, kan jeg spørre om hvor mye dere tjener og om dere vet hvor mye en eidendomsekretær/ assstent tjener?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 det kommer jo helt an på hvor mye man selger og hvor mye provisjon man får inn. jeg får 25% av den provisjonen jeg får inn, resten går til selskapet. enkelte i mitt selskap er oppe på rundt 2 mill i innspilte inntekter hittil i år, og da ligger det på rundt 30% til megleren, resten til selskapet har ikke meglerssistenter lenger så vet ikke hva lønnen der ligger på
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Som megler går jeg for det meste på provisjon, men har også innbakt noe fastlønn som leder. Tjente 850 000,- i 2007. Nå vet jo ikke jeg om du har meglerutdanning, men om du har det så vil du nok mest sannsynlig få provisjonslønn som megler. Provisjonene varierer mellom 20 til 35 % for det meste. Noen firmaer gir garantilønn (altså garanterer at du minimum tjener feks 300 000) som nyansatt. Men dette er jo som sagt hvis du har utdannelsen og skal begynne som en slags assistent for å få autorisasjonen som du må jobbe 2 år for å få. Hvis du ikke har utdannelsen og bare skal være en sekretær er lønnen en helt annen vil jeg tro og da kan du sammenlikne med andre sekretærjobber. Nå som det er kommet ny eiendomsmeglerlov så kan ingen som ikke er utdannet, gjøre noe særlig av meglerjobben. (ikke trådt i kraft enda men tviler på at noen ansetter når de vet at det kun er kort tid igjen før dette trer i kraft)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Jobber som sekretær nå, men ikke i eiendomsbransjen. Har ikke utdannelse. Men trenger jeg da virkelig utdanning for å jobbe som sekretær på et eiendomskontor?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 vel, det blir når loven trer i kraft veldig mye en sekretær uten utdanning ikke kan hjelpe med, så jeg ansetter ingen nå som ikke har utdannelse. men om du tror denne bransjen kan være noe for deg så er det sikkert noen som vil ansette deg og så kan du jo ta skolen ved siden av hvis du har mulighet. Ellers så skal ikke jeg si at alle tenker som oss, så synes absolutt du skal prøve hos noen forskjellige :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå