Baby 20 mars ♡ Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Mini'n min har nesten hatt samme rutine siden han ble født, spist ca hver 3. time og sovnet rundt 20-2030. Men nå når han nærmer seg 3 mnd (er 10uker nå) så skal han plutselig ikke sove før nærmere 22-2230.. Håper ikke dette er rutinen han har tenkt å begynne med nå. Vi har prøvd å lage leggerutiner.. begynner med å bade i 19-tiden så på med pysjamas litt pupp og kos før natta. Dette har funket før men nå skal han bare være våken .. hva skjer???
Lille`mor & lillebøll Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Har han lur på ettermiddag? Jeg tvinger mini til og holde seg våken fra ca 15.00-16-00 og utover slik at får lagt han om kvelden. Eller tvinger hørtes litt fælt ut..bare passer på at JEG ikke gjør han trøtt. Han legges 19-19.30 hver kveld. Da er han trøtt og sovner fort. Men alle er ulike,og dette med rutiner endrer seg hele tiden.. Lillegutt sov rundt fra han var 2 mnd til 3,1 mnd.SÅ fant han plutselig ut at han skulle ha mat 2 ganger per natt. kl 02.00 og 04.00 Det varte 2 uker og nå sover han rundt igjen. Av og til våkner han rund 4,men da får han litt mat og sover videre til 07.00.Da er detr morra her i huset.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Tuppa mi sover ofte fra ettermiddagen i 17-tiden og frem til rundt 21. Da tar vi kveldstell og måltid før natten da, også sovner hun igjen 22:30-23:00. Det passer oss veldig fint, siden vi legger oss rundt midnatt eller helst litt før, så da samsover vi ganske bra med henne. Da går det mange timer før hun våkner og vil ha mat igjen! Synes det har vært best å legge henne for natten så sent som mulig, for da får jeg mer sammenhengende søvn også. De blir jo mer og mer våken, så babyen din har nok bare økt våken-perioden sin. Du får se om du får aktivisert h*n såpass tidligere til å bli trøtt til den tiden du ønsker å legge for natten, men det er kanskje litt tidlig å styre det helt ennå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå