Gå til innhold

FAEN...var på volvat

Anbefalte innlegg

Skrevet

og legen sa jeg var mye kortere på vei en antatt, og at han trodde det ville bli en abort. Jeg har fått progesteron....men han var ikke positiv. Fikk positiv test for to uker siden og han sa jeg kun var 4 uker på vei....det stemmer jo ikke i det hele tatt..

og jeg trodde jeg var 8 uker på vei...lei meg..

dette blir 3 gangen...har fått tid til utredning på rikshospitalet...men vet jo ikke enda om spiren dør eller vokser....stress!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så utrolig trist! hvordan kunne han si det ble en abort? på grunn av størrelsen?? hva skal progresteon gjøre? masse lykke til! krysser fingrene..

hva føler du selv da, kjennes det ut som tin gror(hvis du skjønner hva jeg mener) og har du noe symptomer?

klem

Skrevet

Jeg har i så fall hatt symptomer helt siden eggløsning..Stikkning og ømme pupper. Så ømme at jeg ikke kan ligge på magen. Er småkvalm og var sikker på at denne gangen var alt perfekt..har ikke blødd noenting og det gjorde jeg på de andre SA

Han sa det kun ut i fra når jeg testet positivt og ultralyd som viste kun ett sort hull..så ikke noe foster men det kan være for tidlig..

Progesteron kan hjelpe til å beholde barnet, om man har for lite progesteron slipper livmoren veggene og spiren faller ut...Så jeg sa jeg ville prøve..det skader jo ikke

Skrevet

krysser fingre og tær for deg!

Skrevet

Takk!! Jeg dytter i meg progesteron hver dag og håper...men når legen var så negativ så er jeg litt redd for at håpet ikke varer stort lenger...

Skrevet

Uff!

Krysser fingrene for at spiren din klorer seg fast************

Masse lykke til!!

Klem fra meg!

Skrevet

Jeg er samme sko, for andre gang da.... Mistet i jul. Trodde jeg nå var 7-8 uker på vei, men legen å¨privat-ul så bare en sort fostersekk og jeg er enten bare 5-6 uker på vei eller så er det tomt for liv,på ene eller andre måten..... Skal inn 23. juni for å se om der har vært noen utvikling. Jeg har heller ikke blødd, men har hatt rosa utflod off and on...

Utrolig triste nyheter å få, spesielt når det gikk gale forrige gang også. Håper vi begge bare er kortere på vei enn vi trodde, selv om her i gården er det sambo som er mest optimistisk. Jeg vil helst bare "se sannheten i øynene" jo før jo heller...

Lykke til,vennen...Krysser fingre for oss begge...Når skal du inn til sjekk?

Skrevet

ja da kan jeg jo si stakkar deg, jeg vet hvordan det føles! Utrolig kjip beskjed å få, jeg begynte å stor tute på legekontoret.Samboer måtte snakke for meg. Jævlig kjipt å tro at man skal få se hjertet for så å få beskjed om at dette sannsynligvis går til dundas!

Jeg skal til sjekk 24.juni...så dagen etter deg da...krysser fingrene for oss både!

Har du fått noe progesteron eller annet?

Jeg tar 1 dose hver morgen og håper det er kun det som bremset opp eller noe....er jo lov å håpe!!

Skrevet

Han lurte på å sette meg både på det og blodfortynnende, men ville ikke det før etter han har sjekket. Jeg spurte om han hadde en magefølelse men han ville selvsagt ikke spekulere...Likevel sa han da jeg gikk at han var positivt innstilt,mer enn negativt, for jeg så så veldig gravid ut ;) På øynene og alt mente han. Men jeg tør som sagt ikke å håpe...Som om skuffelsen liksom blir mindre da, jommen sa jeg smør...

Får litt dårlig samvittighet overfor sambo,han er jo evig optimist likevel.... Mens jeg svartmaler det og er "realist"...

Klarer du å fylle dagene dine med ting å gjøre for å slippe tankekjør?

Skrevet

Ja jeg jobber som en gal og søker ny jobb samtidig, livet kan jo ikke stagnere! Lager smykker, syr barneklær og er med venner så tiden går fort den!

Men på ettermiddagene når jeg er litt sliten så kjenner jeg negative tanker som presser på og jeg blir litt deppa...men sambo er flink til å få opp humøret mitt igjen så det varer ikke lenge!

Du da?

Så rart at han var så tvetydig. Kan ikke legene bare si ja ellr nei...blir litt gal for det virker som om de vet så lite. Min gyn spurte hva eb cb digital var for noe..........lever han i steinalderen eller?

Skrevet

hehe, de har vel ikke bim vokabularet i orden ;)

Jeg har nettopp flyttet tilbake til Norge og hadde første dag på jobben igjen i dag, deilig å komme seg ut av mammaboblen , har en 20 mnd gammel jente fra før... Har heldigvis endel å styre på med,men tankene sniker seg innpå innimellom. Vi hadde jo sagt det til noen da, gravide venner og familie,- trodde jo vi var litt lengre på vei, så nå må vi holde de håpefulle oppdatert, om man har blødd etc...

Da vi var på legekontoret klarte jeg såvidt å holde masken,men da jeg snakket med mamma på tlf og hun begynte å skulle trøste meg,så knakk jeg så jeg ikke klarte å snakke. Vil ikke være trist foran småen, så holder masken så godt jeg kan ellers....

Har sagt det tidligere,- nesten kynisk kanskje, men har på en måte bare lyst til å blø og dermed bli ferdig med det og se framover. Fortvilende å gå slik og vente på en så stor konklusjon....

Det er kanskje litt egoistisk å si,men jeg er glad (IKKE for din situasjon altså) for at vi to kanskje kan holde hverandres hender litt framover....

*Klappe på*

Skrevet

Hei hei:)

Ble litt nysgjerrig jeg så leste litt her...

Jeg var på kontroll for 5 uker siden og da trodde jeg selv at jeg var 8 uker på vei..

da fikk jeg beskjed om at det var 50%-50% sjangse for at jeg var bare 5 uker på vei eller at det var noe galt med fosteret...

jeg måtte vente 2 uker på neste kontroll og i mellomtiden var jeg utrolig nervøs og søkte på barnimangen hvor mange som har tatt feil av beregning! det er ganske mange assa!! jeg var 110% sikker på at jeg var 8 uker på vei den gangen og ikke 5 uker.. fikk det liksom ikke til og stemme!! men var på kontroll etter 2 uker å da fikk jeg vite at jeg måtte ta feil...

får håp at du har beregna feil som jeg gjorde og håper på ditt beste:)

Er altså 10uker på vei her.. men utrolig redd ennå!!

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅÅ....så snilt av deg å fortelle dette!!!! Jeg kan jo ikke vite når jeg har hatt el fordi siste blødning var en SA. Men det er to uker siden jeg testet positivt og da skulle det vel være 10 dager eller mer fra el. Så skulle vel vært i hvertfall 34 dager på vei....hva blir det i uker...nesten 5 uker.....

Han sa jeg var kanskje 4 uker....

æsj.....for spennende og nervepirrende dette her....men takk for supert svar!!!

Skrevet

Møkalege spør du meg!!!De skal jo være positive og hjelpsomme!!!

Stakkars deg....

Volvat og greier...

Håper at alt går bra uansett,og at legen kan få seg en overraskelse!!!

;) Lykke til!!

Skrevet

Åååh, ja,veldig takk for fine innlegg ;) Jeg håper masse masse for tryllepike,selv har jeg gitt opp tror jeg. Krysser fingre for frøken tryll!

Skrevet

jeg vil også være med å fortelle min historie!!

Jeg hadde hatt litt smerter,og blødde en dag,trodde jeg var 7 uker på vei.Noen dager etter var jeg hos innvendig ul og han sa han ikke kunne se noe foster på str med 7 uker...( men jeg tenkte skal ikke fosteret da være 5 uker? ) han sa at ettersiste mens så stemte det ikke med det han så...han så et hul rom med blod og ett annet tom...

jeg gikk hjem...uvitende om jeg har mista eller ikke,men sa jeg vil ikke ha noen utskrapning enda...

Uken etter dro jeg til en annen ul..de tok utvendig ul...og så leeenge...men de sa det var noe som kunne være en tidlig graviditet,men var ikke sikker...jeg ble jo bare mere forvirret,for etter siste mens var jeg da 8uker på vei(og fosteret6)...fikk time en uke etter....

Da var det jaggu liv:) jeg var 6+4 og fosteret 4+4 .... men for meg stemmer jo ikke det...hehe siste mens var 12.04 og regner da ut at jeg er 9+1 i dag,og at terminen er 19januar...men ul terminen sa 29januar...

litt rart at sæd sella kan leve tre uker der inne? hm....

I allefall masse lykke til til dere to andre:)

jeg er jo fortsatt bekymret,for hatt to sa før,i uke 14 og uke 7...

Skrevet

Å så fantastisk at legene tok feil!!!!!!!!!!!!!!!!!! DU MÅ JO VÆRE I EKSTASE!!!

Selv sitter jeg med litt småangst og er nervøs....har ikke hatt noe vondt..ikke noe blod...forstatt ømme store pupper og småkvalm. Var på shopping i dag og da måtte jeg sette meg ned og drikke vann for trodde jeg skulle spy...

Prøver å ikke tenke mye på det..men det er vanskelig gitt. Det har i hvertfall gått 5 dager siden ul og har ikke mistet enda........

MEN... får veldig opp håpet når jeg leser de flotte mld dere skriver!!!! Tusen tusen takk skal dere ha alle sammen!!!!!!!!

Skrevet

*Syt* Voldsomt så langsomt disse to ukene skal gå da....Mumle,mumle.... Ene dagen har jeg gitt opp og innsett at magen er tom,neste dagen føler jeg meg supergravid og håpefull og drømer meg bort.... Skulle vært forbudt å gå slik og lure.

Men,veeeeldig deilige tilbakemeldinger,jenter... ! Godt å lese fine positive historier også! ;)

Skrevet

Jeg har fortsatt ikke begynt å blø.. og i dag var jeg morgen kvalm!!!! Jeg håper så jeg nesten sprekker. Kjenner følelsen Uglemamma, det skulle ikke vært lov å gå rundt så usikkre som vi er nå!!!

Legene burde ha empatilære ved siden av medisinlæren!!!!!!!

Men det finne flere lykkelige historier på bim sine sider, titt litt rundt så ser du at det er mange kjipe leger og mange lykkelige utfall for det!

Krysser fingrene for oss alle!!

Skrevet

Legen min var jo heldigvis positiv,han... Mer enn negativ sa han. Det er meg selv som absolutt skal være så pessimistisk. Men....one week to go.

Dette skal vi klare.... *tar på seg holde-ut-handskene*

Skrevet

YES!! KNIP IGJEN!!! Jeg sitter med korsede bein og nekter sambo sex..hehe..legen sa det var greit å ikke tulle for mye inni der så jeg framprovoserte en abort og den tar jeg på ordet!

En uke igjen Uglemamma, en ussel liten uke og så blir vi klokere også!!!!!!

Skrevet

Hei!

Kjenner meg såå godt igjen i det dere forteller.. Skal på kontroll 27 juni, for å sjekke om det er liv... Utrolig så sent tiden går!

Var på innvendig UL i for godt en uke siden, dagen etter at jeg testet positivt, havnet på sykehus, siden jeg hadde skrekkelig vondt i magen. Da så di en liten "ert", som kunne være et foster, sist fredag var jeg innom igjen, å da hadde de vokst, så det var et embryo der.

Men legen var negativ, siden progesteron nivået ikke hadde steget, HCG hadde steget som normalt. Men jeg fikk ikke noe tilbud om å ta progesteron.. Jeg spurte tom om det var noe som kunne gjøres, men hun sa at det ikke var noe å gjøre, måtte bare vente å se... Jeg vil også ta progesteron tabletter!!

Fikk du progesteron av samme grunn?

Skrevet

Jeg fikk ikke progesteron heller... Forsåvidt greit nok, må bare vente og se... De burde piskadausen lage et nytt forum her for Dem som venter på svar om Magen.... Eller noe.

Går dere privat eller til vanlig lege for disse ULene? Jeg betaler 1050,- per gang, syns det er litt drøyt. Men betaler jo selvsagt for viten likevel. Bare lurer på om jeg burde gått til min vanlige fastlege....Kjenner ham ikke,har vært der en gang. Skeptisk til leger, for jeg har bare møtt på galninger siste 10 årene....

Hehe, jeg har knepet igjen også...Stakkars gubben har ikke fått seg på en måned. Har litt dårlig samvittighet,men klarer ikke tenke sex når jeg ikke har kontroll på hva som skjer der nede. Jeg har heller ikke blødd mer....Men tør nesten ikke se på papiret etter doturer....Må jo selvsagt sjekke hver gang. Dette orker jeg ikke i 8 måneder til (selv om jeg håper at jeg må,selvsagt)....

Vanskeliiiig! Prøver å fylle dagene så godt jeg kan slik at tiden går fortere...

Skrevet

Hvordan går det med dere jenter?? Jeg kniper fortsatt!! Ikke noe blod enda, men ingen fortalte meg at jeg ville få utflod med små gummikule liknende klumper i av progesteronet..tror dere jeg fikk sjokk eller..phu! Men googla her på bim og fikk svar at alle med vaginal gel har fått dette.

Jeg gikk til privat på volvat, men har fått henvisning til spesialist av fastlegen min. Det er dit jeg skal på tirsdag, gratis! Rikshospitalet er også blitt kontaktet, det var det volvat som gjorde.

ÅÅÅ jeg håper så det nesten gjør vondt!!!!!

Krev progesteron sier jeg bare!!! Krev det dere kan og vær harde mot legene, de tror de vet alt men det gjør de faen meg ikke!

Skrevet

Dytter oss,så Diamanda kan komme inn og leke med oss om hun vil.

Det føles litt bedre å ha noen å gå igjennom helgen med...

Neste uke kommer til å bli ulidelig spennede for oss alle....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...