Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Fikk høre i dag da jeg ringte NAV at behandlingstiden for utregning av bidrag er hele 5 måneder. Dessuten hvis man skal ta det gjennom de så får man ikke utbetalt penger fra de før barnefar betaler inn til de. HVA?!? Trodde hele poenget med å ta det gjennom de var at vi fikk alle pengene til rett tid hver måned!!!! Hva hvis man har lite å rutte med og barnefar ikke betaler? Man venter en lang tid før man får se noe av pengene? SHEESH. Fordelen er vel at bidragsfogden tar på seg jobben å purre på pengene fra barnefar sånn at vi slipper...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Dersom jeg ikke helt har misforstått så får man vell alltid utbetalt en minstesum på ca 1000.- har ikke far betalt så opparbeider han seg en bidragsgjeld som han blir purret på.... Ellers er denne ventetiden hos nav et stort problem...virker som uansett hvilken sak de skal behandle så er det 5-6 mnd nå...helt utrolig...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Hei. Dersom du skal få penger inn fast hver måned må du søke om bidragsforskudd. Dvs at TI evt forskutterer et beløp dersom barnefar ikke betaler i tide. Dette beløpet er normalt ikke HELE bidragsbeløpet men et sats som settes etter div kriterier. Det er greit å søke om bidragsforskudd i de tilfellene hvor barnefar ikke betaler bidraget i tide, eller i det hele tatt. Dersom du ikke har søkt om bidragsforskudd kan det hende du må vente leeeenge på pengene fra far. Men fordelen er at TI nå er inne i saken, og at de vil begynne å evt trekke ham direkte av inntekt dersom han ikke betaler. Det kan ta lang tid, i mitt tilfelle tok det 14 (!) måneder fra bidraget var fastsatt til de hadde klart å begynne å trekke faren i lønn. Det er et treeeeegt system, men når alternativet er å ikke få noe som helst , ja da synes man plitselig at dette er heeelt fantastisk..:-)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 OM du får bidragsforskudd og ev hva avhenger av din lønn... jeg får ikke forskudd da jeg tjener for bra... se grensene på nav.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå