Dojamor Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Hei! Når man har begynt å få åpning, men ikke har merket noe til slimproppen...har den da gått "ubemerket", eller kan man få åpning uten at den har gått? Synes jo selvsagt det høres fornuftig ut at den er borte når man har begynt å få åpning...men forrige gang merket jeg den så tydelig! Nå har jeg ikke merket noenting, men jordmor mente allikevel at jeg har 1 cm åpning:-) Vet jo at alle fødsler er forskjellige, men man sammenligner jo automatisk med den forrige når man har født før;-) *hehe* Nokon som veit?? :-))
Figa *Fødeklar* Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Jeg tror slimproppen kan være der selv om du har fått åpning. Er ikke hundre prosent sikker, så rett meg om jeg tar feil, men den kan gå sammen med vannet. En vennine av meg merket ikke noe til slimproppen og hun sa at den ble tatt sammen med vannet da hun skulle føde. Men så er det jo mange som ikke merker en gang at den har gått og. Som sagt, jeg vet ikke, men tror ganske sikkert at den kan være på plass selv om man har åpning.
Dojamor Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2008 Takk for svar, Figa:-) Da trenger jeg iallefall ikke å "vente på den"...som et tegn på at noe skikkelig er i gjære. Det var så mye enklere med forrige mann, for han fulgte liksom boka han *hehe* Han kom veldig fort, men han var iallefall innom alle de sikre tegnene;-D Da er det bare å vagge rundt og vente på at noe spennende skal skje!:-)
SuperMoM <3 Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Da jeg gikk gravid sist (altså første gang) så hadde jeg 1cm åpning,men slimproppen gikk ikke.Men så var ikke jeg moden heller og det var 14 dager over termin. Nå hadde jeg 1-2cm åpning,modning,jordmor kunne kjenne hodet og vannsekken,livmorhalsen korta ned til 2cm.. Og i går gikk slimproppen. Ho sjekka og strippa meg på onsdag. Så det er jo mange som ikke ser noe til slimproppen liksom:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå