Labambie Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Går det bra med dere alle? Og hva kan ungene deres nå? Noen som har begynt med fast føde? FORTELL JENTER!! :)
Lille`mor & lillebøll Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Februar mamma her:=) Lillegutt er det full rulle med. Nå følger han ``boka`` i forhold til utvikling. Snur fra mage til rygg og omvendt. Griper og holder leker. Tar tåsene Ååååh,dette blir bare gøyere for hver dag som går!!!! Synger,skravler og ler hele tiden.Han er en sinnsykt blifis. Uansett hvor sinna han er eller hvor vondt han har,er smilet alltid på lur;=) Go`gutt:=) Har nettop begynt med litt velling,har hatt en runde med melkeallergi,så jeg måtte vente litt.. Får litt vondt i magen,men det går seg til. Du da?Fortell litt du også:=)
Ulldott Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Jenta mi er født 8 februar Nå begynner det å bli gøy med baby! Tutta her ler hjertlig, smiler masse og sprudler dagen lang! Har endelig begynnt å legge seg i 20 tiden, herlig med litt voksen tid på kvelden. Hun har lært seg å rulle fra mage til rygg, men får helt panikk når hun havner på magen, så mamma må være snuhjelper hele dagen ) Prøvde oss med litt grøt i dag for første gang, hadde ikke helt sansen for det... men det går seg vel til .
PaulaFrank Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Hei! Jeg fødte to gutter i slutten av februar og med oss går det veldig bra. Guttene har allerde blitt 3.5 mnd. Aner ikke hvor tiden har blitt av Det eneste som er litt slitsomt er at de er dårlige til å finne søvnen selv på ettermiddagen. Så da blir det litt sutring før vi får vugget dem til en liten dupp før natta. Vi har nå begynt å legge dem kl 20 og det har hittil gått kjempebra. Sovner fort og sover natta igjennom ( Våkner mellom 5 og 7). Det hender det blir litt "smokking" i løpet av natta, men det tåler vi Guttene får nå kun mme. Jeg ammet den første mnd, men det ble for slitsomt. Satt med puppene ute opptil 16 timer i døgnet... Så det ble pumping fram til guttene ble 3 mnd. Da orket jeg ikke mer av det. Var så lei den derre pumpa!! Trodde jeg skulle bli gal! Så jeg valgte å slutte med det, og håper og tror at guttene mine blir ikke friske og fine som mm-barn De er utrolige blide :) Smiler og prater masse. Ingen antydninger til rulling fra rygg til mage ennå, så det må vi nok vente litt på. De smiler når de ser hverandre, men jeg tror ikke de helt skjønner at mamma og pappa har to babyer i huset hele tiden Gleder meg til de oppdager hverandre på ordentlig. Det blir nok ikke lenge til vi må begynne med grøt for her går det med store menger mme. Det spennende å se hvordan de liker det. Hvordan går det med dere og den lille da?
lille meg.. Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 har en gutt født 5 januar,en kraftkar(8kg på 5mnders kontrollen),han snur seg fra mage og rygg,og tilbake igjen-om ingen har kommet å vippa han over,venter i det lengste og beklager seg i håp om noen skal komme,hehe,er en utrolig sosial gutt,vil helst ha full oppmerksomhet hele dagen:-)Elsker at storebror på to er på gulvet ilag med han,og strekker seg for å nå hannes leker,skravler og "bobbler" masse,skjer nye ting hele tiden-så er han utrolig opptatt av mat,nå er vi oppe i fullposjon grøt på kvelden og litt pure om dagen,skal snart la han smake på middag,det er jo kjempearti,og spesielt når det så tydelig faller i smak:-)også elsker han å være naken å bite seg i tærne:-)Han er flink å legge seg,såfremst ikke noe plager han(feks magevondt eller tenner so klør)tar kvelden etter grøt rundt 7-8,men er en del småvåken utover kvelden,,havner ofte i min seng(og på puppen..) i løpet av (tili)natt...
klumpen og gullet Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Vi har det baaaare bra! Gullet ble født 30 januar, en uke før termin, og jeg skjønner ikke at tida har gått så fort. Hun snur seg fra mage til rygg OG rygg til mage, og "reiser" seg opp når hun sitter i vippestolen. Vil opp, opp, opp, og se på verden. Elsker å bli båret i mei tai, a får hun virkelig fulgt med på hva som skjer. Vi har begynt med fruktmos til lunsj, og maisgrøt blandet med morsmelk til kveldsmat. Ikke hatt noe problemer med magevondt, men for å si det sånn, bæsjen er blitt ganske mye værre... Blæh! =) Hun sover hele natta, fra åtte, halv ni om kvelden, til seks, halv syv. Fantastisk deilig. Elsker å være mamma'n hennes, dette blir bare morsommere for hver dag!!!!
Rebekka og tre vidundere Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Klumpen min ble født 31. januar og vi har det helt topp! Jeg syntes det var litt styr de to første månedene-før alle rutinene var på plass. Nå legger han seg mellom kl 20 og 21, sover til kl 5, får mat og sover videre til 7-8. Så vi har ingen ting å klage på. Han elsker å ligge på magen!! Griper etter leker og spiser på alt. Hvis han sitter på fanget når vi sitter ved bordet, prøver han å få tak i tallerken min osv. Han liker å ligge i lekegrinden med alle lekene sine. Har til nå vært veldig tåmodig, men har nå skjønt at hvis man lager litt klagelyder, blir man tatt opp på fanget;-) Ellers har han akkurat oppdaget tærne sine. På lørdag tok han av sokkene sine for første gang. Det er sånt som mor liker!! Ellers er han med på aktiviteter som Bim-treff hvor han treffer andre babyer:-) Trilleturer blir det også en del av, samt litt farting her og der. Når det gjelder føde, har han til nå bare fått mm og litt mme på flaske om kvelden. Nå skal vi reise bort i tre uker, og det blir ingen grøt før vi er tilbake. Tenkte å vente til han var 6 mnd. Forresten har han smakt litt vann, uten at det var noen suksess... Alt i alt kan en si at mor er veldig lykkelig og det tror jeg gutten vår er også:-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Februarmamma her, født den 17. Nå begynner det å bli kjekt, ser godt utviklingen på han. Smilte når han var 5 uker, lo når han var ca 3 måneder- nå ler han til oss hver dag (eller av oss kansje som min far sier) og snudde seg denne uken fra mage til ryggleie. 4 måneder på tirsdag. Litt treig med å holde hodet, men nå er det snart stivt. Sover godt gjør han, men sliter med litt luftsmerter. Og ettersom jeg har brukt snart 4 måneder på å finne ut hva jeg ikke kan spise og drikke uten hell har jeg gitt opp. Eneste jeg vet han reagerer på er brus. Og løk innimellom bare...
ElinSM Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Morsom tid vi har nå ja:) Adrian ble født 31 Januar og er litt over 4 mnd nå. Veide 7,8 kg på 4 mnd kontrollen så han er en stor og god gutt. Han ruller begge veier nå, men mest fra rygg til mage faktisk. Han har slått hodet noen ganger når han har rullet fra mage til rygg så han er litt forsiktig der enda. Men ruller seg over på magen med en gang vi legger han på ryggen. Og han tster stemmen skikkelig om dagen. Kommer noen skikkelige hyl til tider!!! Er for det meste godt humør dagen lang. Legger seg i 22-tiden og våkner ca. 08. Men siste nettene har han våknet en del. Virker som han drømmer mye. Vi har ikke begynt med grøt enda. Holder fortsatt med puppen. Men vi har gitt smaksprøve 2 ganger. Virket som han likte det:)
Sunniva78 har to små Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 Enig med dere, nå er det så utrolig gøy!! Artig å lese om dere andre også:-) Brage ble født 12.februar, så han er altså 4 mnd i dag:-) Han har allerede vokst seg stor og sterk, var 7400 gram på 3- mndkontrollen. Blir spennende å se hvor stor han er på neste kontroll som er på tirsdag. Etter å ha sovet nesten hele natta rundt med kun 1 måltid fra han var 3 uker har han nå begynt å våkne en god del mere på natta. Så det spørs om det snart er duket for litt fast føde. Men avventer litt for å se om det er enda en økeperiode. Vi tar natta 19- 19.30, og legging på kvelden har begynt å bedre seg. Tok litt tid før han fant søvnen selv, og enda er det kvelder som er tussige, særlig om han er overtrøtt... Han er sterk i kroppen, løftet hodet og brystet allerede et par dager gammel. Han ruller fra rygg til mage heeele dagen, begynte med det da han var 3 mnd. Klarer ikke å rulle bevisst fra magen enda, så litt sutring er det når han snur seg på magen konstant, hehe. Blir sliten ja... Hodet er helt stødig nå. Ellers er sit-ups populært, drar seg opp når vi holder han i hendene. Han griper etter leker, og alt skal inn i munnen. Siklet renner konstant. Han har også oppdaget stemmen sin, prater som en foss. Og nå har han begynt å hyle også, ikke gråt men HYL! Hehe, snakk om å teste ut stemmeprakten ja. Vi går på babysvømming, og det synes han er stas. Er glad i vann. Latter har vi kun hørt noen ganger, og sååå deilig å høre:-) Smiler gjør han dagen lang, er en blid gutt vi har fått! (Men må legge til at gutten har et skikkelig temperament, raser om han ikke får det som han vil...)
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Januarmamma her, Lilja Elise ble født 6 januar, 3 dager før 3 årsdagen til storebror... :-) Var på 5 mnd kontroll i går, hun er nå 8265 gr og 67 cm, stor og fin jente ja! :-) Hun sover hele natta, fra 1900 til 0630, uten mat. Kjempegodt, hadde aldri trodd vi skulle få tilbake kvelden for oss selv igjen så fort! Begynte med dette da hun var 2,5-3 mnd. :-) VI begynte med frukt da hun var 4 mnd, og grøt da hun var 4,5 mnd, og da vi begynte med grøt til frokost, fant hun plutselig ut at det å sove på dagtid ikke var så dumt alikavell... Før sov hun max 45 min i strek 2-3 ganger om dagen, nå sover hun 1,5-2 timer 3 ganger om dagen! :-) Har plutselig fått rent hus igjen! :-D Hun er veldig flink til å finne søvnen selv, er sjeldent hun sovner i armene mine når hun får mat, etc.. Må ligge i sengen sin for å få til å sove, til nød kan hun sovne i vogna hvis hun er veldig trett... Hun er sterk i kroppen, løfter brystet godt, ifølge hs er det ikke så lenge til hun kryper, blir spennende å se om hun har rett i det... :-) Hun tar mye sit-ups, og blir veeeeeeeeeldig frustrert når hun ikke får til å sette seg opp, har skikkelig temperament denne frøkna! :-) Hun sikler veldig mye, må ha på henne siklesmekke, men jeg håper det er enda en stund til tenner kommer frem... Hun er en kjempeblid jente, smiler dagen lang, men hun kan bli skikkelig fornærmet og... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå