Gå til innhold

Korfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikkje tobakken koste 500 kr pakken. Hadde det hvorte mindre røykere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelper ikke...Folk røyker til de stuper uansett!!

Skrevet

Eller så bare stjeler de røyken i stedet for å kjøpe den.

Skrevet

Hva med å bare forby røyk? At det blir forbudt...

Ånei..glemte at staten tjener jo for mye penger på den:P Dobbeltmoral spør du meg!

Skrevet

En pakke tobakk veier 50 gr, da blir det en kilopris på 10 000 om en pakke skulle koste 500. Da foreslår jeg at sjokolade og potetgull burde få samme kilopris, dvs kjøper du en 200gr melkesjokolade koster den 2000 og en pose chips på 300gr vil koste 3000. Overvekt er en like stor folkesykdom som røyking så tenk på det neste gang dere trøkker en sjokolade i gapet.

Og nei, jeg røyker faktisk ikke. Føler bare at de som rakker mest ned på røykerne er feite folk eller de som har røykt tidligere.

Skrevet

Så enig med deg knøtta!

Skrevet

Og hvorfor stoppe der?

Alkohol, for eksempel, er du klar over skadevirkningenealkohol har på kroppen?

Sjokolade og chips, som noen nevnte.

Kaffe er jo vanedannende, la oss slenge kaffe på listen over produkter som bør ha en kilopris på rundt 2000kr.

Fastfood, for som det ble nevt er jo overvekt et stadig voksende problem. En McD cheeseburger bør koste 500kr, så er det ikke mange som har råd til det.

Kanskje vi skulle innføre diktatur i landet.

Først var det ytringsfriheten noen skulle angripe, nå skal prisen på tobakk bli 500kr pr pakke. Hva blir det neste?

Skrevet

Det neste blir nok at staten ganske enkelt erklærer nordmenn ute av stand til å passe på seg selv på noen måte. Man sender ut mat i små porsjoner med lapper om hvilken tid og med hva slags bestikk det er anbefalt å bruke. Det blir satt inn alarm i alle hus som ringer når du skal stå opp og når du skal legge deg, når du skal knulle og når du skal krangle. Og så får du en pille så du ikke skal bli deprimert over å ikke ha noe liv.

Jeg røyker ikke og jeg spiser ikke dritmat, men jeg lar ikke folk diktere hvodan jeg skal leve heller. Jo mer ansvar man tar fra mennesker, jo mindre i stand til å passe på seg selv blir de.

Skrevet

folk som er avhenig av hasj, kokain osv kjøper også dette selvom det er ulovlig og skikkelig dyrt..

Skrevet

Jenta88,

Skal det være en sammenligning?

Skrevet

Om røyk var ulovlig, ville jeg nok ikke dratt til en "langer" for å kjøpe.

Skrevet

Knøtta:

"Og nei, jeg røyker faktisk ikke. Føler bare at de som rakker mest ned på røykerne er feite folk eller de som har røykt tidligere."

Du "bare føler" at de som rakker ned på røykerne er feite folk og tidligere røykere? Tror du at jo feitere man er, jo mer hakker man ned på røykere? Og kan du se hvem som er feit og hvem som ikke er det, på denne siden? For jeg har ikke lest et eneste innlegg der det står; "jeg er en feit dame som rakker ned på røykere" eller noe som kunne antydet det.

Skrevet

Retter meg selv:

"Tror du at jo feitere man er, jo mer RAKKER man ned på røykere?"

Skrevet

Selv for deg er det vel en kjent sak at eks røykere er de verste antirøyk folka, det jeg mener om feite folk er vel rett og slett at siden de knapt orker å se seg selv i speilet uten å begynne å grine er det lettere å hakke på andre, feks røykere enn å få orden på sin egen dissende tilværelse. Etterpå føler de seg mye bedre og setter seg godt til rette i sofakroken med en diger sjokolade, som burde kosta et par høvdinger.

Skrevet

"Siden de knapt orker å se seg selv i speilet uten å begynne å grine er det lettere å hakke på andre, feks røykere enn å få orden på sin egen dissende tilværelse. Etterpå føler de seg mye bedre og setter seg godt til rette i sofakroken med en diger sjokolade, som burde kosta et par høvdinger."

Og hvem er det som rakker ned på andre her egentlig? Du er vel ikke akkurat den rette personen til å snakke om at feite folk rakker ned på røykere. Det oser jo fordommer av deg, jeg kjenner stanken helt hit!

Hadde hjernen din vært litt større enn nicket ditt, ville du skjønt at dette er ikke feite folk, men individuelt fra person til person. Ganske stigmatiserende og spesielt å tro at alle feite er sånn. Noen feite er vel til og med fornøyd med hvordan de ser ut. Og det er vel litt spesielt å tro at fordi at man er feit, har man et behov for å rakke ned på røykere?

Skrevet

Om at tidligere røykere er de verste antirøykerne.

Jeg er tidligere røyker. Ikke så lenge siden jeg slutta, men så lenge siden at jeg nå vet at jeg ikke lenger har behov for røyken. men det var 14 dager fra HELVETTE å slutte, og jeg skjønner godt at mange ikke klarer det. MEN alle kan klare det med den rette motivasjonen. For meg var det økonomien.

Det som har slått meg i ettertid, er at jeg overhodet ikke kan tulle om røyk til mine røykende venner lenger. Jeg har sitti selv med røyken i munnviken jeg å sagt i spøk til venninnene mine at du må slutte å røyke og sånt. men fy å jeg får høre det hvis jeg sier det samme nå... Det irriterer meg egentlig litt. For selv om jeg har slutta å røyke, så er jeg jo den samme jenta, med den samme humoren.

Greia er at jeg ikke på noen måte prøver å opphøye meg selv. jeg vet hvor vanskelig det er, og de fleste som røyker vet jo hvor dyrt det er og hva det gjør med kroppen. men uansett så er det ikke lett å slutte å røyke..

Må jeg begynne å veie alt jeg sier på gullvekt nå, bare fordi jeg har slutta å røyke....?? Fine venner må jeg si.. .-P

Skrevet

Figa...du bør finne på noe bedre enn å rakke ned på hjernene til folk.

Kommentarene dine er virkelig oppbrukt!! Stakkars jente!

Skrevet

Gjør meg ingen verdens ting å ha liten hjerne, jeg har i hvertfall noe i min i motsetning til andre her med stor hjerne kun full av luft.

PS: om noen av dere med stor hjerne ofte er plaget med hodepine vil jeg bare si at det kalles fantomsmerter, er noe som opptrer når man har mistet en vital del av kroppen.

Skrevet

Selvfølgelig gjør det deg ingenting å ha liten hjerne. Hadde den vært større, måtte du jo brukt tid på å faktisk bry deg om hva du skriver her inne. Hva med å heller svare på; hvem er du til å dømme? Snakker om feite folk som kritiserer røykere, ta heller en titt på hva du skriver om feite folk.

Centia:

Kanskje du skal konsentrere deg om noe annet enn å kaste boss. Du kan for eksempel lære deg litt om sykdommer og diverse;-)

Skrevet

Kanskje du bør lære deg litt mere om din egen hjerne før du kritiserer andre. Tror gjennomtrekken er ganske kraftig.

Skrevet

Kjære deg, det heter "gjennomtrekket", ikke "gjennomtrekken".

Skrevet

Det er faktisk fullt mulig å skrive begge deler, kjære deg;)

Skrevet

"Et gjennomtrekk" ikke "en gjennomtrekk".

Altså:

"GjennomtrekkET" ikke "gjennomtrekkEN"

Skrevet

Du er bare helt utrolig, noe mere lavmål av kvinnemenneske har jeg faktisk ikke sett her inne. Hehe, patetisk. Bra du får noe å fylle dagene dine med snart :o)

Skrevet

Og så hadde det kanskje vært en idè å svare på det jeg spurte om i forje innlegget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...