Gå til innhold

Hvem ber du i dåpen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tenker våre søsken, foreldrene våre, et par nære venner(faddere) og besteforeldrene våre.

 

sambo vil ha tanter og onkler + søskenbarn!

 

hva er vanlig og hva gjør dere?

 

Jaja, man gjør som man vil, men er det vanlig å be tanter, onkler og søskenbarn?(til oss, ikke barnet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror faktisk ikke det er så vanlig å ha så mange nei. Men vi hadde det, fordi vi også feiret bryllup. Men skulle vi hatt alle dem i en vanlig dåp, hadde det blitt 80 stk, og det blir for mange.

Skrevet

Vi kommer fra en svær familie, så her er det ikke vanlig å be andre enn foreldre, søsken og faddere med partnere.

Skrevet

oki, takk for svar. Først tenkte jeg og tanter og onkler, men fant ut at jeg trodde det var vanlig for de 4 siste dåpssermoniene jeg har vært med har mine tanter og onkler vært der.. men da som tanter og onkler til barna, og ikke til foreldrene

 

Lurte for jeg synes dette blir så mye. Det er jo bare et lite selskap og en sermoni for barnet og de nærmest h*n. Men sambo var litt uenig, og ønsket gjerne å ha både tanter og onkler der.. vi ble aldri ferdige med diskusjonen!

Skrevet

Det er veldig vanlig å berre be dei nærmaste. Dvs. foreldrene våre, søsken med ektefelle/sambuar og evt barn, pluss besteforeldre/oldeforeldre. I våre trakter er det heller ikkje vanlig å be venner. Faktisk veldig koselig å berre vera den nærmaste familie. Me var ca 18 stk, som var meir enn nok. Det koster jo ekstra viss ein skal be "halve" slekta og.

Skrevet

takk for svar

 

det var det jeg og tenkte :) er ikke snakk om mange venner, bare 2.stk fra hver av oss, de to nærmeste. og 2 søskenbarn fra hans side (faddere)

 

Når vi skal ha bryllup skal han få be de han vil :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...