Gjest armagedon Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 og hvilken liker dere ikke? har liksom en følelse av at bergensk og trøndersk er de dialektene som folk liker minst. Selv liker jeg ikke bergen dialekta, og elsker å høre folk fra hedemarken snakke:)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Syns Bergensk er kjempetøft jeg! Men favorittdialekten min er Stord/Bømlo-området. Så fint å høre på!
Mamsen og lillegutt Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 jeg liker best vestlands- og sørlandsdialekt......
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Stavanger/haugesund. Det er helt sprøtt, men jeg forguder den dialekten, kan sitte og høre henført på når de snakker og alle personer som snakker den dialekten liker jeg umiddelbart bedre enn jeg vile gjort om de snakket en annen dialekt. Selv snakker jeg bergensk.
Turid Laila Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Fredrikstaddialekten, nydelig å høre på. Eller Østfold generelt egentlig, særlig når de har en skikkelig "brei" dialekt
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 skjønner ikke helt at noen liker fredrikstaddialekta jeg prekær ånkli freista dialekt og er ikke fornøyd med det hehe liker godt sognemål jeg bergensk syns jeg også er fint liker i grunn de fleste dialekter godt, er koselig å høre andre snakke på dialektene sine liker ikke oslodialekt da!!
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 syns trønder dialekta e kjempe sexy,å e det rette mannen som snakke bergen dialekt syns i det e sexy å.. å skikkelig klyse molde dialekt e te å spy av...
EierIkkeFantasi Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 liker stavangerdialekten vår,så synes jeg sørlandet har pen dialekt..
RockMyWorld Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Sånn som de snakker i Finmark....bokmål med deilig tonefall.....
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 Elsker karmøy og haugesundsdialekt, og kristiansandsdialekt. Hos damer. Menn blir gjerne klysete med kristiansandsdialekt. Klarer ikke sånn som Marius i hotell cæsar (Gaute) snakker. Syns også moldedialekt og ålesundsdialekt er forferdelig å høre på. er bergenser selv.=)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 12. juni 2008 #13 Skrevet 12. juni 2008 Er fryktelig mange sjarmerende dialekter rundt omkring!! Enklere å nevne dem jeg ikke liker så godt;) Hehe... Det er litt generelt Rogaland og Bergensk er heller ikke så godt å høre på i mine ører. Ellers er det vel ikke så mange dialekter jeg ikke liker... Trønder er fint, dialekter fra sogn og fjordane og møre og romsdal, flere daldialekter, telemarkdialekter, østfold er ganske så "søtt";) hehe, hedmarkinger... Er generelt glad i dialekter;)
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 12. juni 2008 #14 Skrevet 12. juni 2008 Liker godt stavanger og kristiansand dialekten. Liker ikke så godt bergens dialekten.....
Leirha Skrevet 12. juni 2008 #15 Skrevet 12. juni 2008 Liker faktisk trønder-dialekta jeg da Og dialekter som kommer øst for Kr.sand som fesk Tvedestarnd syns jeg er pent. Bergens-dialekt er ikke så verst det heller. MEn liker ikke østlands-dialekt og arendal *grøss*.
*ale* Skrevet 12. juni 2008 #17 Skrevet 12. juni 2008 Stavanger og omegn er NIIICE:) Blir også bare sittende å lytte... hehe..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. juni 2008 #18 Skrevet 12. juni 2008 Haugesunds dialekt er så fin å høre på. Så harmonisk og rolig. Kristiansand er også fin. Liker ikke nordland og bergensdialekten, selv om jeg kommer derfra.
Anna Nym :o) Skrevet 12. juni 2008 #19 Skrevet 12. juni 2008 Haugestund og Stord. Kjempefint å høre på, og enkel å forstå.
lionkittens Skrevet 12. juni 2008 #20 Skrevet 12. juni 2008 Er ikke så begeistret for noen dialekter jeg - men sånn er det vel når man selv er dialektlös ha ha ( snakker vel det man kaller riksmål) mamma er nordlending så det synes jeg er litt fargerikt og artig da =) Bergensk og Tröndersk er det mest Usexy dialektene jeg vet. Digger Skånsk da ...... men det er jo ett annet land
Soleie m/3 gull :) Skrevet 12. juni 2008 #21 Skrevet 12. juni 2008 jeg synes Bergensk og sørlands dialekt er fint. liker overhode ikke østlands dialekt, eller stavanger dialekt!!!!!!
PinkBabyDoll Skrevet 12. juni 2008 #22 Skrevet 12. juni 2008 Ålesundsdialekt liker jeg ikke, harstaddialekta er heeelt nydeli!!! =) Er trønder selv da...
rolly Skrevet 12. juni 2008 #23 Skrevet 12. juni 2008 takk ska du ha Alva ikje ofta me hørre at me har fine dialekt herligt
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #25 Skrevet 12. juni 2008 Kristiansand-dialekt er veldig fin Ellers foretrekker jeg svensk fremfor norsk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå