Gjest Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Hei! Vår datter på 21 mnd har fått en masse tørre og røde utslett på kroppen. Har fått det nå i løpet av de siste dagne. Var i Spania i forrige uke, da hadde hun ingenting. Det er mest rundt knehasene, men også nedover ben og armer og på siden. Både prikker og større områder med røde kanter. Virker ikke som det plager henne, men det ser ikke bra ut. Skal til legen i morgen tidlig, så jeg regner med å få vite litt mer om hva det kan være da. Men er det noen som har opplevd noe lignende? Og sett noe mønster i hva det kommer av? Prøver liksom å forberede meg litt på hva legen kan komme til å spørre om. Har prøvd å tenke på om hun har spist noe spesielt, men kan ikke komme på noe. Men hvis noen vet om noe typisk, så kommer jeg kanskje på noe. Noen som vet hvordan man allergitester barn? Taes det en blodprøve?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Ja jeg har ett godt forslag til deg:Hold dere unna utlandet når barna er så små å vare for sykdommer å alt.Vent heller til barnet blir større å tåler mere,det er det beste.
Busy Bee Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Atopisk eksem kan både være røde, irriterte områder, og mer "tørre flekker". Ofte klør det. Atopisk eksem trenger ikke ha noen sammenheng med noe man spiser, men hos noen kan det bli værre av mat som f.eks. kumelk og egg. Sønnen min har atopisk eksem, og kjenner ikke helt igjen det du beskriver, men det kan jo utarte seg forskjellig fra barn til barn..
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Rødt kjøtt kan atopikere også holde seg unna.
Zupermam Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 allergitesting foregår med prikktesting, dvs de legger dråper av div på armen henne, og prikker hull i huden gjennom den dråpen, det kan feks være en dråp melk. Det er IKKE vondt altså Det kan gjøres fra de er et par måneder gamle faktisk. det kan være en allergisk reaksjon hun har fått, eller soleksem? Kjøp Mildison ( mild kortisonkrem) på apoteket, og en god fuktigskrem:)
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Hei igjen! Da har vi vært hos legen, og alt tyder på at det er atopisk eksem. Greit å få det bekreftet. Skal prøve oss frem litt med mat, vaskemidler og olje, og se om endring av merker kan gjøre det noe bedre (kan plutselig reagere på noe selv om hun ikke har gjort det tidligere). Det kommer mest sannsynlig til å komme å gå litt. Så lenge hun ikke klør anbefalte hun kun å smøre med en god fuktighetskrem. Og til deg som anbefalte meg å ikke reise til utlandet med små barn, så sa legen at det var kjempefint for huden hennes å være der i sol, varme og saltvann;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå