mimmitiltre Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Hei , holder paa aa bli gal, min 5 maaneder gammel gutt er en engel paa dagstid, men med en gang han skjoenner det er leggetid blir han til en liten d... bare hyler og skriker.. Har proevd aa synge han til ro, mens jeg ligger ved siden af ham, holde ham i haanda, gi smokk (som han nekter aa ta) og sutteklut- som funker paa dagstid men ikke paa kvelden..hva skal man gjoere?? foeler det er tids med litt rutiner siden han ellers gjerne legger seg ved 2230 tiden, og det er litt i seneste laget.. skal man bare la han skrike eller?? syns det er saa toeft aa hoere paa.. er det noen av dere som har tips til jhva jeg kan gjoere?? vil jo gjerne han faar en koselig avsluttning paa dagen ... takk for svar!! hilsen en sliten mamma:)
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Høres ut som du kanskje legger han for sent. I boka "Sov godt!" av Karin Naphaug anbefaler hun å legge barn mellom 5-6 mnd mellom klokka 18.30-19.30 alt avhengig av sovemønsteret på dagtid.
mimmitiltre Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2008 hei, ja vi proever naa mellom 18-19 men han ligger inni sengen naa og hyler...er saa slitsomt for oss alle, men spesielt for ham stakkars.. lurte paa om noen som viste triks for aa faa ham til aa falde til ro.. og da mener jeg ikke ijoere ham en liten tur i bilen (ala sos nanny:))
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Vi prøver å gjøre akkurat det samme hver kveld: -kveldsgrøt -rolige aktiviteter -pappa synger for han i stua, roer seg ned -jeg legger han Jeg bruker å holde begge armene hans nede i senga, da roer han seg veldig og sovner som regel etter 5 minutter. Men ingen regel uten unntak, i det siste har det vært ønske om mye turning og herjing i senga, har nok sammenheng med at han har utviklet seg mye motorisk i det siste.
mimmitiltre Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2008 haha, ok tusen takk for tips!! skal proeve det jeg- lurt aa gjoere det samme hver kveld saa de skjoenner det er kvelden sikkert:)
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Når pappaen synger for han, blir jeg skikkelig trøtt selv noen ganger. Så det burde virke beroligende :-) Håper tingene bedre seg, plutselig så kan det "løsne", det er i hvert fall min erfaring. Leggingen var mye vanskeligere her før. Tror det hjalp litt å ha faste rutiner. Glemte vel å skrive at vi selvsagt også tar kveldstell og pysj på før det er synging.
ruffen Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Pass på at han ikke hviler for seint på ettermiddagen. Her blir det baluba med en gang hun har sovet etter 16.00. Hun er 6 mnd. Tror de begynner å trenge litt mindre søvn på dagen i denne perioden. I tillegg så kan det være at han er urolig i magen hvis han har begynt å få fast føde. Du kan også prøve med vann. Kanskje han er tørst... Men tror også det er viktig å gjøre det samme hver kveld, og har du bestemt deg for at han ikke skal tas opp av senga, då gjennomfør det selv om han hyler. Kanskje han bare har lært at når han hyler, så kommer mamma eller pappa og tar han opp. Og det er mye morsommere enn å være i senga...
mimmitiltre Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2008 huff, ja tror han har laert seg at mamma er litt svak naar det gjelder hylinga!!! nei, naa faaar det jammen meg bli faste rutiner her gitt:)) takk jenter!
Baghwa Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Anbefaler boka "the no-cry sleep solution" av Elisabeth Pantley. Gode rutiner og dempet belysning er viktig, og start leggingen tidlig nok - dvs 1 - 1/2 time før selve leggingen. husk at det kan ta litt tid å finne en fin legge rytme for deg og ditt barn, men unngå å la den lille skrike seg i søvn (fælt for baby og for mamma). I boka er det masse gode råd hvordan du går frem for å finne gode legge og sovemønstre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå