Kvakki Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Jeg har en fast jobb i en kommune, så hadde vi bestemt oss for å flytte og ta permisjon fra denne. Dette har jeg gjort, men i mellomtiden er jeg blitt gravid å venter barn i januar..Jeg har ikke fått ny jobb i den andre kommunen. Går det ann å trekke tilbake en permisjon, for evt. søke ulønnet permisjon fram til jeg skal i svangerskapspermisjon? Vet egentlig ikke om det har noe betydning. Er for tiden sykemeldt, fram til 16 juli. (Er lærer) Usikkert om jeg kan jobbe noe framover... Hvordan blir det evt. med foreldrepenger ol. Huff ble mye rot, håper noen har noen råd eller tips om hva som er lurt.... på forhånd takk.
Leirha Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Ta og sjekk dette på NAV sine hjemmesider. Vet ikke sikkert, men tror du skal ha vært i lønnet arbeidet i 6 av de 10 siste mndene.
~sjiraff~ Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Du kan ikke trekke tilbake en permisjon sånn uten videre. Da må du snakke med arbeidsgiver. Antageligvis har de jo ansatt noen i et vikariat for deg, og dermed så kan du ikke komme tilbake før permisjonen går ut. Uansett er det ikke noe poeng å trekke tilbake en permisjon for så å søke om ulønnet permisjon. Det gir deg jo ikke noe mer foreldrepenger. Får du sykepenger nå da du er sykemeldt? Eneste måten å da få foreldrepenger på er eventuelt å være sykemeldt hele svangerskapet, eller få deg en jobb slik at du rekker å jobbe 6 mnd.
Kvakki Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2008 takk for svar.. Er jo på en måte arbeidsledig fra 1 august..Har vel ikke noen krav på penger når jeg har valgt permisjon selv. (Er det ikke 8 uker karantene på dagpenger i slike tilfeller) Gjelder det samme om jeg er sykemeldt? Har sjekket litt på nav, men var ikke alt jeg forstod der:) Trenger bare å ha hatt inntekt 6 av de siste 10 mnd, det vil si at jeg mangler ca 1mnd.
Leirha Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Nei, Nav skal jo være så fryktelig enkelt og greit da.. Men ikke lett å skjønne noe som helst. Ikke så lett å få hjelp der heller dessverre
~sjiraff~ Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Du har sagt opp jobben? Isåfall er det 8 uker karantene før du får arb.ledighetstrygd. Og da vil jo det telle som inntekt og dermed grunnlag for beregning av foreldrepenger. Vet ikke hvordan det blir med karantenen om du er sykemeldt i mellomtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå