Gå til innhold

Hvor mange kcal må man ha i deg pr dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kcal må man spise hver dag for at kroppen ikke går i sparemodus? sitter mye stille på jobben, og er normalvektig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror man anbefaler rundt 1200 - 1500 kalorier, i hvert fall på Vektklubb.no...

Litt vesentlig er jo også hvor mange man forbrenner, så lenge man forbrenner mer enn man får i seg så bør man sånn i utgangspunktet gå ned i vekt. Og jo mer riktig man spiser (sunn og riktig mat 5-6 ganger om dagen uten å stappe deg kjempemett) jo mer forbrenner man ved fysisk aktivitet...

Skrevet

1200 - 1500 kalorier er vel det som anbefales når man skal ned i vekt. Er det ikke?

Jeg trodde det var vanlig å trenge ca 1800 om man har tillesittende arbeid og ikke trener.

Er man mye slapp på jobben er det i hvertfal lurt å spise en god frokost og ikke vente for lenge før man spiser lunsh eller mellommåltid.

Skrevet

Til frokost spiser jeg en slags sjokkoblanding som det er ca 350 kcal i + melk, lunch er salatbolle med stor lys baguett og appelsinjuice, og så pleier vi å ha ganske sunn middag. Vet ikke hvor mange kcal det blir jeg.

Skrevet

trodde det var 2000 jeg....men aldri tenkt kalorier før...men...nå leste jeg bakpå sjokoladeplaten...der er det 548 kalorier per 100 gram...det er mye gitt...synd jeg er så glad i sjokolade....

det er lurt å spise 5-6 måltider per dag...da holder du kroppen og forbrenningen i gang...

Skrevet

Dersom ein er normalt stor og normalt bygd, samt har normalt aktivitetsnivå i løpet av dagen skal damer ha ca 2000 og menn ca 2500. Men dette er VELDIG individuelt.

Då eg gjekk på Grete Roede-kurs for eit par år sidan skulle eg ha 2200kcal, dvs 1900 + 300 fordi eg amma. Men då var eg ganske stor, 110kg og 174cm. Jo større du er jo fleire kcal treng du for å oppretthalde vekta. Fann ut at mitt dagsbehov var ca 2700 kcal, og det var anbefalt å redusere med mellom 500 og 800 for langsomt og varig vekttap.

Skrevet

Ranveig har rett, ca 2000 for en dame, men regulert avhengig av størrelse, muskelmasse, aktivitet osv. Vanskelig å gi ett svar på med andre ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...