Gjest Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Er det noen som har hørt hjertelyd så tidlig? Skal til legen på mandag, og er da 7+5... Vet det er veldig tidlig, men er litt bekymret etter MA i februar.. Skal på tidlig ul tirsdag om halvannen uke, men det hadde ikke gjort noe å hørt noe før den tid..
chootta Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Hørte ikke noe så tidlig hos lege.. men var på ul i uke 9 og da så jeg hjerte slo tydelig på sjermen...
lykkelykkelykkelykke Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Jeg var der foster uke 6 og så hjerte og en liten "klump"hihihi....stas var det uansett om bebis var så liten ...lykke til da ....
ChellBell - har født! Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 De klarte ikke høre hjertelyd på meg før jeg var 12 uker... Jeg tror det kommer veldig an på hvor tålmodig legen er og hvor bebisen ligger i livmoren. - Den er jo så liten at du skal prøve ganske lenge å finne hjertet på det stadiet.
Mrs. Bouquet Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Jeg har babywatcher hjemme, og prøvde å høre den flere ganger tidlig i svangerskapet. Hørte den første gangen når jeg var 7 + 6. Lyden var så svak at den ikke slo inn som tall i diplayet og måtte ha volumet på fullt. Men når det er sagt, så tviler jeg sterkt på at legen vil prøve så tidlig, og i alle fall at h*n finner den.
tessa 82 Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Det er ikke uvanlig at man må vente til uke 12-13, så jeg tror kanskje det er litt tidlig ja... Kan jo prøve, men det er ingen grunn til panikk om du ikke hører noe...
Snart er vi 5 "07okt" :-D Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Jeg er i uke 22 og har ennå ikke hørt hjertelyden, men så det på UL uke 18 og kjenner spark hver dag nå så en skal ikke bekymre seg så voldsomt det er for tidlig å høre.
Eline på vei med nummer to Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Veldig mange leger ønsker ikke å prøve å lytte etter hjertelyden før langt uti andre trimester (uke 19-20++), rett og slett fordi det kan være vanskelig å finne (kommer an på hvor stor mor er, hvordan morkaka ligger og hvordan babyen ligger - i uke 8 så ligger jo livmoren fremdeles langt nede så det kan være veldig vanskelig å lokalisere), og da skaper man unødvendige bekymringer. Så ta det med ro og vent til den innvendig UL du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå