lillegutt mars o7 Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Har liten reisestol(sack&seat). Vogn( Baby travel sulky shopper) Middagsglass,grøt,bleier. Apotek-ting lette sommerklær dyne teppe Kommer ikke på alt nå,men det er vår første tur til Kreta med barn.så litt tips hadde vært greit?! =)
Zupermam Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Erfaringer fra Hellas: • hadde ikke giddet ta med bleier, de har der nede, og selv om det koster noen tiere mer så hva så, ferien koster vel flesk alikevel:) • sack&seat er super! har brukt den selv:) • ta med MANGE bodyer:) • solhatt • god solkrem med HØY faktor. Vi var på rhodos i mai i fjor. Jr var for det meste i skyggen, hadde på body hele ferien, og smurte godt med solkrem og hadde på solhatt hele tiden. Han ble brun alikevel:) Han koste seg som bare det. Jeg så mange hadde på langermete gensere og bukser på barna for å kle ut sola, men det så bare utrolig varmt og klamt ut. Husk å ta med middagsglass, for det har de IKKE i Hellas! Ellers ble jr helt innbilsk av ferien:) Alle grekerne ville snakke med han, og vinket og slengte slengkyss, hehe. Etterhvert ropte han inn gjennom butikkdører og inn på restaurantene etter oppmerksomhet når vi gikk forbi:) Han var bare 8 mnd, men ble tydelig raskt vant til all ståheien.
lillegutt mars o7 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2008 Lillegutt bæsjer MINIMUM 3 ganger daglig,så en pakke til de første dagene,MÅ jeg ha med ;-) He,he ;-) Brukte du mest kortermet bodier da? Lillegutt er veldig varm av seg.. Har endel kortermet bodyer som jeg tenkte å ta med,og t-shorter.Og uv-drakt!
Leirha Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Du nevner ikke hvor gamle "barn" er? *bleier ville jeg bare tatt med nok til flytur, selger bleier der nede. *Dyne er unødvendig, holder i massevis med teppe til små barn i varmen. *Myggnett er veldig greit til vogn. *evn badebleier, hvid du liker det, vet ikke om de har det der nede. *Ta med litt sparkebukser i tilfelle, en vet jo aldri. *Middagsgalss/grøt er viktig hjemmefra. *Solhatt, solbriller? *sunblock eller solfaktor 100 evnt en rettet mot barn faktor 30? VIKTIG *Parcett stikkpiler. Kommer ikke på noe mer akkurat nå. Skal selv reise til kreta i august, da er minsten 5mndr.
Mamsen og lillegutt Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 lenesan: hvis du ser på nicket.....så står det mars 07.....regn ut.....
Leirha Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Ok, går litt fort i svingene her av og til... ammetåka sikkert
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 var jordskjelv på kreta i natt.. hehe.. så ikke gå i høye bygninger da=) Take care=) god tur
lillegutt mars o7 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2008 Foreldrene mine er der nå. Jordskjelvet var på andre siden av øya.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 hva er sack&seat? snuppa er 10mnd når vi skal til syden, noe hun kan bruke? eller er det til voksene?
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 vi skl aogså til kreta neste uke:) på lørdag:) hvor hen skal dere da?
Anna Nym :o) Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Ikke noe å ta med, men ett lite tips. Kjøp ett lite badebasseng der nede. Fyll opp litt vann og sett i sola. Det blir fort varmt og kan settes under parasollen. Da får barnet sitte i skyggen å leke i vannet. (Og mamman slappe av litt....) God tur! Selv reiser jeg til Bulgaria onsdag. Gleder meg!!!
lillegutt mars o7 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. juni 2008 Det er en slags stol i tøy som en kan feste til vanlige stoler,så vips,har man en barnestol =) Genial =)
lillegutt mars o7 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 12. juni 2008 Har lest det tipset her inne tidligere.Kommer nok til å gjøre det ja!Er jo kjempegreit for både mamma og pappa det =)
lillegutt mars o7 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 12. juni 2008 Vi reiser natt til lørdag 21.juni =) Til Agia Marina,leiligheter Atrion. Skal bli HERLIG!!!!!!!! =)=)=) Hvor skal dere??
Anna Nym :o) Skrevet 12. juni 2008 #15 Skrevet 12. juni 2008 Tror faktisk jeg har skrevet det ett par ganger før. Var utrolig greit når en reiste med baby. Nå er yngste 2 år og elsker vann. Tror egentlig jeg bør LIME på armringene alt på flyplassen.
lillegutt mars o7 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 12. juni 2008 He,he ;-) Synes jeg ser 2-åringen med armringer på flyplassen ;-)
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #17 Skrevet 12. juni 2008 nei vi reiser lørdag ettermiddag- til Chania. skal bo i platanias- og det er vel ikke særlig langt fra agia marina?! men er å huske vi har fått tips om å ta en dag eller to på stranden i agia marian ( og at det bare var få minmed bil:) )
lillegutt mars o7 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 12. juni 2008 Agia Marina ligger også på Chania-kysten. Det er min 8.tur til Chania-området =) Vi skal bo litt i utkanten av Agia Marina i år tror jeg.Altså ikke mange minuttene fra Platanias.Men vi reiser nok inn til Platanias å spiser på kveldene.Går fint an å gå fra Platanias til Agia Marina også,men det er vel et godt stykke å gå med barnevogn da ...;-) Hvor reiser dere fra? Vi reiser fra Sola.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå