Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg brev fra arbeidsgiver om at jeg skal til bake på jobb 3.9 etter fødselspermisjon. Har jo søkt om 1 år permisjon til 80 % lønn jeg da!! Og fikk jenta mi i januar! Håper bare de er villig til å endre på det når jeg ringer i morgen. Huff! Tenk om de ikke vil endre det og jeg må tilbake 3.9? Skjønner ingenting jeg. For jeg er jo registrert med 80 % lønn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av det året med permisjon skal pappan ha 6 uker, eller så faller de bort, så der mister du noen uker, og dersom du fødte for tidlig mister du også endel.. mista 3 uker jeg.. og må tilbake på jobb når snuppa er 9 1/2 mnd, da må hun i barnehagen=/

Skrevet

Uansett om faren skal ha 6 uker og 3 skal tas før fødsel har de regnet feil på henne.

Det er lurt at du har med deg en skriftlig oppsett over de forskjellige datoene slik at de ikke snakker deg runde. De har tydelig renet ut fra at du harvalgt 44 uker og ikke 54 uker

Skrevet

Men jeg valgte 54 uker! Håper de endrer det. Blir skikkelig nervøs her jeg nå.

Skrevet

Ser nå på vedtaket fra nav at jeg er innvilget 54 uker med 80 % lønn, så da må vel arbeidsgiver bare rette opp i dette eller?

Skrevet

Ja, selvfølgelig! DU har jo bare fått 80% lønn så langt, så ingen kan kreve at du skal tilbake før! Du har det jo til og med skriftlig. Stå på!

Skrevet

Sikkert en misforståelse, ta kontakt med både NAV og arbeidsgiver.

Skrevet

Har du fått betaling etter 80 eller 100%

nav hadde tatt feil på vennina mi i 4 mnd`er og ho ble straffa.Og fikk mindere utbetalt i noen mnd.

Ho hadde 80 og fikk betalt for 100%

Det var ikke ho sin feil,men ble straffa allikevell

Skrevet

Det er vel ikke akkurat straff, hun hadde jo fått utbetalt for mye. Naturlig at man da må trekke fra synes jeg.

Skrevet

Ja,selvsagt må man betale tilbake...men litt surt da..

Det var ``straff`` i gåsetegn liksom...

Skrevet

Selvfølgelig kjipt hvis man ikke har merket det og pengene allerede har forduftet på bleier, vogn, bodyer, våtservietter, osv :-)

De er små, men skal ha mange ting.

Skrevet

Hvis det stemmer at du får utbetalt 80% lønn, så er det ikke noe problem, da har du selvfølgelig krav på å ta ut hele permisjonen din, antagelig har de fått papirer fra nav som sier noe annet enn de du har fått, eller så har de ikke vært klar over at du kan velge to å være lengre hjemme med redusert lønn. (aner ikke hvordan det er der du jobber, men der jeg jobbet før jeg gikk ut i permisjon hadde de ikke peiling på noe annet enn det jeg fortalte dem...)

Hvis utbetalingene dine er feil og du får utbetalt 100%, så får du sette av en sum hver mnd fra nå, sånn at du kan ta ut litt ulønnet permisjon etter den lønnede, det har du krav på!

Arbeidsgiver må forresten skrive en dato dere har avtalt at du skal begynne igjen når de sender inn sin del av søknaden om permisjonspenger til nav, så de burde jo ha snakket med deg om det før du gikk ut i permisjon, rart om de bare har "funnet på" en dato der også...

Skrevet

Det har nok gått litt i surr for dem fordi det har vært mye frem og tilbake. Søkte om 54 uker til 80 % lønn og fikk dette. Så ble jeg syk etter fødsel og pappa søkte om å få deler av min permisjon mens jeg ble sykemeldt. Da har kommunen valgt å betale meg 80 % og etterbetalt overskytende neste måned. Nå har jeg hele permisjonen igjen. Tror nok det har gått litt fort i svingene for dem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...