Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 36 og har så innmari halsbrann, spes om kvelden når jeg skal legge meg og har lagt meg. Dette er skikkelig plagsomt, får ikke sove. Er det noen som har noen gode råd????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting som f.eks. sjokolade, sterk mat osv gir halsbrann, så gjerne kutte ut / ned på det hvis du spiser det. Ting som hjelper er div. reseptfrie tabletter på apoteket, f.eks. Link. Ellers er melk godt mot halsbrann, og enkelte blir også bedre av de dropsene som heter Love Hearts. Mange blir verre av å ligge flatt, så kanskje du burde bygge opp med et par ekstra puter i senga? Er forferdelig med halsbrann, har mye av det selv (er i uke 37).

Skrevet

Spis litt og litt jevnt over hele dagen, istedenfor få og store måltider.. Har lest at det skal hjelpe.. det tror jeg er grunnen til at jeg har berget meg.. da jeg har dilla på kavring, og småspiser på dem hele dagen.. hehe.. ellers holde seg unna sterk krydret mat, brus og slike ting..

Lykke til.. :)

Skrevet

var mye plaget med halsbrann under min forrige graviditet, fikk beskjed om å drikke melk før jeg la meg for natten, gjorde det og det funket som bare det :-) ellers har jeg hørt at å ligge med hodet høyt, spise mandler og banan skal funke :-)

Skrevet

Melk fungerer på meg, sambo mener tannkrem fungerer

Skrevet

Jeg brukte lovehearts mot halsbrann helt til jeg svelget feil og holdt på å bli kvalt =(

Gaviscon tabletter funker midlertidig, men halsbrannen kommer lett tilbake..

Noe som funker kjempebra er Nyco fruktsalt. Ta et halvt glass vann og hell i en halv kork fruktsalt. Drikk mens det bruser.. Det bruser litt opp i nesa, vær obs på det =). Så kommer en god rap, og vips; halsbrannen er borte for denne gang!!

Skrevet

Jeg bruker novaluzid tyggetablett... fungerer for meg iallefall. ellers fungerer også tyggegummi, men kanskje ikke det beste når man skal sove :)

Skrevet

Spis mandler. Det demper halsbrann. Funket veldig for meg i første svangerskap.

Skrevet

Jeg brukte alle råd som er sakt her. Stappe puter bak ryggen og ligg litt oppover. Det er det beste.

Skrevet

Jeg bruker gaviscon tabletter, de kan man ta flere av hvis det ikke hjelper med engang. Jeg får mest halsbrann/ oppstøt av eplejuice og sterk mat. Spiste ostepop her om dagen (koste meg veldig) det skulle jeg ikke gjort, gikk og gulpet det hele kvelden og på natten var det ikke noe bedre. Skal ikke spise det på lenge hvertfall.

Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Jeg måtte shotte flytende gaviscon på slutten. Oppe flere ganger på natta, hadde den i kjøleskap.

Fy satan for en smak, den smaker øyenskygge men hjalp utrolig godt.

jeg var ille plaga på slutten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...