Gå til innhold

kommer melken automatisk ved keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det på samme måte som ved vanlig fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde ingen problemer jeg nei,men jeg hadde jo rier da,men tror nok melken kommer uansett jeg etter noen dager med suging :)

Skrevet

Melkeproduksjonen kommer igang med en gang morkaka løsner fra livmorveggen. Da reduseres nemlig kroppens produksjon av østrogen og progesteron, noe som fører til at sekresjonen av det melkeproduserende hormonet prolaktin øker. Det har ingen ting å si om du føder "normalt" eller ved keisersnitt.

Skrevet

Jeg hadde ikke rier i forkant av keisersnittet og fikk rikelig med melk dag 3. Så det kommer.

Skrevet

Melken kommer den, men kan noen ganger ta litt tid. Det som er forskjell fra vanlig fødsel og KS er at etter vanlig fødsel får man som regel barnet til seg med en gang. De to første timene etter fødsel er barnet våken og klar for å suge. Mens etter et keisersnitt må vel de fleste ligge på overvåkning en stund, å går på en måte glipp av de første timene. Men er bare å legge barnet til brystet så ofte det vil den første tiden, så kommer som regel melken igang.

Skrevet

5 dagen da begynte melka å komme hos mæ...syns selv det va ganske så tungt for min datter måtte jo legges te brystet ganske så ofte for å få i gang produksjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...