Gjest Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Litt inspirert av den tråden om hva man bør vite om det som skjer etter fødselen. Så, når det gjelder både graviditet, fødsel, amming, barseltid, den nyfødte osv, hva er de beste tipsene du kan komme med?
Ragdoll Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 og hva skjer med magen etter fødselen/hvor lang tid tar det før den går inn igjen?
NrToKomIJuli Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Mitt aller aller beste tips er: Stress ned! Som førstegangs er man ofte usikker på hvor mye av forskjellige ting man MÅ ha i huset. Det var jeg også. Og det var veldig lite vi MÅTTE ha. Denne gangen er jeg veldig avslappet, og tenker som så at babyen trenger en uthvilt mor og far, reine bleier og noen klær, en god, ren og etterhvert full pupp og et lunt sted å sove. Jeg synes det er veldig mye kjas og mas etter ting og tang man ikke 'greier seg uten'. Og slipp pappa til! Jeg sleit litt med ammingen i starten med førstemann, men han hadde fått opplæring på barsel, og kom ofte og gjorde ett-eller-annet-jeg-ennå-ikke-har-skjønt-hva-var, og vips, så satt hun fast på puppen. Og ikke for å snakke om hvor deilig det er nå ungen din slapper like godt av hos far som hos mor. Det er utrolig godt.
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Enig med NrToKommerIJuli i at det er viktig å stresse ned. Alle barn er ulike og det som funker for noen, er ikke sikkert funker for andre. Selv var jeg altfor usikker og hørte på alle mulige råd, mens jeg egentlig burde ha stolt på meg selv og min egen magefølelse. Når jeg etterhvert våget å gjøre det, gikk alt så meget bedre! -og la hybelkaninene få formere seg fritt de første ukene, det er viktigere å sørge for hvile og ro for mor og barn (og far for de som er heldige og har ham der ) enn at alt er strøkent. Bak eller kjøp gjerne inn litt kaker og slikt som du kan ha i fryseren før fødselen så det er lettvint å servere evt. gjester som kommer i barselbesøk uten altfor mye styr.
marianne:) Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Du kommer til å få mange råd, gode og noen ikke fult så gode. Lytt til rådene, og gjør det du syns er best for deg og barnet. Mye vil komme naturlig når nurket kommer. Og ikke minst ikke stress ta det med ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå