Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere hele dagen? Har vært sykemeldt en uke nå, og er så lei av å ikke gjøre noe. Merker jeg nesten blir litt sint på alle andre som har ting å gjøre - bare fordi jeg må sitte og vente til de er ferdig på jobb og sånne ting :P Hva gjør dere? Strikker, leser? Kjeder meg virkelig i hjel jeg, luksusproblem..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært sykemeldt lenge. Hva gjør jeg? Det lurer jeg også på, men dagene går nå.

Sover lenge hvis jeg orker, og det er som regel ikke noe problem. Rer senga, legger sammen klær, vasker klær (skittentøyskurven er alltid tom nå, hehe) inn og ut av oppvaskmaskin, smårydder, organiserer skuffer og skap, lager handleliste med babyutstyr, sitter på bim, finn, andre nettsteder, leser, ser TV. Skulle absolutt gått mer tur, men bekkenet er grunnen til at jeg er hjemme, så blir bare småturer.

En dag i uka går med til kontroller hos lege, jordmor eller poliklinikk.

Tenkte å kjøpe en gyngestol brukt nå og fikse den opp, plukke ut maling til barnerom og kanskje begynne et babyalbum? Har masse bilder fra bryllup og ferie som burde limes inn i album også. Har vært noen småturer hjemme i min hjemby og reiser til Bergen til uka i barsel - og venninnebesøk.:)

Skrevet

Baker... Og spiser :-D

De siste ukene har vi brukt på å komme i orden i ny leilighet så har heldigvis gått med litt tid der, men før det ble det mye smårydding, baking, vasking, små turer når jeg har orket det og så har jeg heldigvis en venninne som er hjemme på mammaperm frem til høsten, så har tilbragt litt tid hos henne også :-)

Blir en del lange dager innimellom, men nå er jeg heldigvis så nærme termin at jeg kan begynne å styre ordentlig med babyting, vaske og brette klær og gjøre siste finishen på barnerommet.

Prøver så godt jeg kan å nyte den siste rolige tiden før leieboern kommer ut og snur verdenen vår på hodet :-)

Skrevet

Ellers er det gøy å lete etter matoppskrifter på nettet, planlegge middag for venner eller rett og slett bare deg og mannen. Liker du sjokolade, så søk på sjokolademousse på matprat.no, den er SNADDER!! Gøy å overraske mannen med noe sånt til kvelden. :)

Skrevet

er veldig koselig å ta med seg et blad eller en bok på cafe =)

Skrevet

Masse gode tips:) Ja, dagene går jo, men føler liksom ikke at jeg gjør noe for at de skal gå, hvis dere skjønner. Er vant til å jobbe 8 timer om dagen og så trening og være sosial med venner.

Har pusset opp barnerommet allerede:( Hehe, litt tidlig ute, er bare i uke 29. Har til og med vasket alt barnetøyet og lagt det pent i skuffene. Klarte ikke å vente med å gjøre det!

Jeg hadde et par kilo for mye fra starten av så må passe litt på hva jeg spiser, selv om sjokolademousse hørtes veeldig fristende ut:) Hehe.

Skrevet

Kjører 3-åringen i barnehagen, når jeg kommer hjem rydder jeg gulvet for leker, lager meg en te-kopp og leser avisa. Av og til bruker jeg litt tid på å løse sudokuen :) Alltids noe klær som skal vaskes og noe som skal ordnes. Hviler litt på sofaen, leser en bok, ser på tv eller sitter på internett. Butikken før 3-åringen hentes igjen, så lager vi middag til pappa er hjemme i halv fem tiden, kose og leke tid før lillemann skal til sengs. Da er jeg stuptrøtt også, så ender som regel med at jeg later meg på sofaen til jeg legger meg igjen... :)

Synes hver enkelt dag går veldig fort, til å begynne med var det todelt: om jeg ikke gjorde noe nyttig fikk jeg dårlig samvittighet, om jeg ikke fikk hvilt meg fikk jeg dårlig samvittighet... Nå bare går dagene. 6 uker til virker lenge da!!!

Skrevet

Jeg er 50 prosent sykemeldt og bruker de dagene jeg ikke skal på jobb på å møte venninner som enten jobber turnus og er hjemme på formiddagen eller er i permisjon. Prøver å vvære litt sosial nå for jegvet det blir mindre rett etter at gullungen er kommet.

Jeg rydder og ordner litt til babyen kommer også. Ellers bruker jeg de dagene jeg ikke skal på jobb til å sove lenge (gjerne 11 timer til sengs) for å få mer overskudd.

Skrevet

står opp rundt 11-12 tiden, vasker litt klær, ser glamour, spiser frokost, og ser på tv å får med meg alt av såpe egentli.......:P tvn er min gode venn nå! kan vel snart begynne å tenke på å vaske babyklær og handle inn det vi har igjenn og, er "bare" 50 dager igjenn til termin nå!!

Skrevet

Ikke det at jeg ønsker å bli sykemeldt(det er jo tross alt en medisinsk grunn til det). Men akkurat nå føler jeg at det hadde vært så deilig med noen slike dager med tid til alt mulig.....Her hoper alt seg opp...både husvask og klesvask. Når jeg legger jenten min på 2,5 år i 20-tiden er jeg helt ferdig. Får ikke gjort noe fornuftig...sovner jo bare på sofaen fordi jeg er sliten. Jobber full uke og annenhver lørdag. Har åtte uker igjen til termin....men skal ikke klage jeg er frisk og fin, og har heldigvis ikke bekkenløsning. Bare et bekken som låser deg litt innimellom.

Skrevet

Jeg er også sykemeldt - har vært det lenge - og må si jeg er misunnelig på andre sykemeldte som får så mye gjort...for her er formen for dårlig til å holde på med baking, husarbeid og oppussing. Her er jeg fornøyd om jeg klarer å komme meg på toalettet på egenhånd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...