Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 kan jeg fortsatt bruke den? Hun jeg har solgt den til har spurt om jeg kan ha den stående hos meg til hun har termin (i oktober), og hun har ikke betalt den. kan jeg brukde den??
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Tja, hvorfor ikke? Hun har jo ikke kjøpt vogna, så den er jo enda din.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 I utganspunktet kan du vel det så lenge den ikke er betalt. Er slik med biler og hus i alle fall. Man bruker ofte de selv om man har en kjøper og overtakelsesdato. Men det med vogn syns jeg var litt verre da, ikke noe fastisvar. Hadde jeg kjøpt brukt vogn hadde jeg vel tenkt at den ble solgt i den tilstande den var i når vi gjorde avtalen i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Det var det jeg også tenkte, at så lenge hun ikke har betalt for den. Og så har jeg en ekkel følelse av at hun faktisk ikke kommer til å kjøpe den likevel, hun kan være veldig vinglete på den måten. Jeg har spurt henne "er du sikker ? Hvis ikke så selger jeg den til noen andre", joda, hun ville ha, men dagen etter var hun på Barnas Hus å så på vogner. Hadde synes det var inmari kjipt om jeg hadde hatt vognen stående hos meg disse 4mnd i god tro om at hun skulle ha den, så ombestemte hun seg! hi
Pappalille Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Si at den kan godt stå hos deg, men at om hun faktisk skal ha den vil du ha deler, eller hele betalingen med én gang. Bare si du trenger pengene nå, og at om det ikke går må du nesten selge den til noen andre som kan betale med én gang=)?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Da hadde jeg sagt hun fikk kjøpe den med en gang, og at vognen helst skulle ut av huset ditt med en gang også, har vel noen andre som kan ha den om det betyr ulykke eller noe i den dur å ta den hjem. Hadde hun ikke komt og hentet og betalt den innen en viss tid hadde jeg lagt den ut for salg på finn.no.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Jeg hadde heller ikke ventet så lenge, særlig i og med at hun har vært vinglete før. Vogn får hun alltid tak i, så om hun ikke vil kjøpe den med en gang, får du selge en til noen andre. Typisk for slike folk er at de ombestemmer seg lett, så da kan du stå der med vogna. Jeg hadde iallefall ikke vært redd for å bruke den så lenge!
Prish Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Hvorfor selger du vogna hvis du fortsatt har bruk for den?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Bruk den med god samvittighet! Den er ikke betalt,ergo er den din.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 har ekstem vogndilla, så jeg "bytter" på å kjøre:p Men nå måtte jeg banke i bordet, så nå er det ut med den lekre skapningen. Og kjenner jeg meg selv rett blir den snart erstrattet også hi
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Men du, kan du ikke bare selge den da? Kanskje venninnen din har vanskligheter for og si nei for og ikke såre deg`? Ta og selg den, også sier du beklager en er solgt, FORDI edt var en som bydde litt mer enn det hun vil betale for den, OG at du egentlig ikke hadde plass for den... Du gjør deg selv en tjeneste, og kanskje henne? I og med at hun har tittet på andre vogner selv også?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #12 Skrevet 13. juni 2008 jo, jeg har vært innom tanken, men det var i utgangspunktet hun som spurte om iikke jeg tilfeldigvis skulle selge vognen (hun ville ha den modellen, men synes den var så dyr i butikk) sa a jeg at det var greit. Sa også at "hvis ikke du vil ha den, så må du bare gi beskjed, for da kommer jeg til å legge den ut for salg", joda, hun skulle ha den. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå