Gjest Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Noen med god oppskrift på kjøttboller? til å ha på tapasbord.
frk Nilsen Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 500g karbonadedeig 1 ss salt 1/2 løk finhakket 1 hvitløksfedd, finhakket 1/4 rød paprika finhakket 1/2 rød chili finhakket 1 egg 1 ss tørket oregano 1 ss tørket basilikum 100g smuldret fetaost. Har du worschestershire og tabasco er det godt å bruke, men ikke nødvendig. Bland karbonadedeig og salt sammen først. Salt binder deigen. Bland i resten, hvis deigen er litt løs kan du ta oppi litt potetmel. Trill ut boller i lik str og legg på et stekebrett(med bakepapir) og stek i ovnen på 200c 10-15min kommer an på hvor store de er. Blir mye mindre søl med stekeos på kjøkken og i hår når du steker i ovenen. Lag deg gjerne en prøvekake i panna så ser du om du trenger mer krydder etc.... Kan godt lages i forveien og varmes opp i tomatsaus rett før servering.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Mmm da skal jeg prøve meg på denne i dag Takk for oppskriften!
Piken på landet Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Meksikanske kjøttboller Ingredienser: 2 skiver loff uten skorpe 3ss melk 250g kjøttdeig, storfe + 250g kjøttdeig, svin eller 500g familiedeig 1 liten, revet løk 1 lettpisket egg 1 ts spisskummen 2 ss hakket, frisk koriander 1 l buljong 2 ss tomatpurè Saus: 2-3 chili 1 liten finhakket løk 2 fedd hvitløk 400g hermetiske, hakkede tomater 2 ts sukker Tilberedning: Riv loffskivene, trekk i melk et par minutter, klem ut melk, lag småbiter. Bland med resten, ha i litt salt og pepper. Bland godt, lag rundt 30 boller. Våte hender gjør at bollene ikke kleber. Bland buljong og tomatpurè. La bollene småkoke til de er gjennomkokt (20min) på svak varme. Ta ut kjøttbollene, stikk i cocktailpinner, pynt med koriander. Sausen (til dypping): Fjern frø fra chili, finhakk, stek løk i litt olje til myk og gyllen, la steke med hvitløk og chili 1 min, bland alt, la surre 15 min. Avkjøl, ha i blender. Smak til med salt og pepper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå