Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Jeg var 15 år første gang jeg ble gravid. Var det feil av meg og si at det ikke passet i livet å få barn da? Jeg tok abort. Jeg var 18 år når jeg ble gravid andre gang. Fløy ut og inn av psykriatisk, hadde 250.000 i gjeld, hadde to dommer på meg, et alkoholproblem, ingen jobb eller utdannelse og ikke kontakt med barnefar. Var det feil av meg å ta abort da? Jeg er nå 25. Og gravid for 3. gang. Har kjøpt leilighet, ingen store psykiske plager mer, bortsett fra manisk depr. Jeg har betalt gjelden min, og er gjeldsfri, bortsett fra boliglånet som jeg har sammen med barnefar. Jeg har nå en godt betalt jobb, en solid utdannelse, og ingen alkoholproblemer eller dommer. NÅ er jeg klar for å få barn, kjenner jeg på hele kroppen. Og takk gud for at vi får ta abort i dette landet. Folk må ha sin egen mening om abort, men alt i alt, vet jeg at jeg ikke hadde hatt noe å tilføre til et lite mirakel i de tilstandene jeg var i de første to gangene jeg ble gravid! Har hatt masse vonde tanker om disse abortene i ettertid, men unner ingen barn og vokse opp i slike hjem som jeg kunne tilby da jeg var 15 og 18!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Jeg synes det var riktig av deg å ta abort når du gjorde. Ingen barn har godt av å vokse opp med foreldre som har mer enn nok med å ta seg av seg selv.. Så flott at du nå er klar for dette, og lykke til, det er helt fantastisk å få barn. Har selv tatt abort når jeg var 21 år og au pair i USA. Uaktuelt å komme hjem med et barn og bli alene mor. Synes det fryktelig når folk bruker abort som prevensjonsmiddel, men ved de tilfellene du nevner, og ved voldtekt og incest er jeg for abort.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Så lenge valgene var rett for deg så er det ikke så nøye hva andre sier. Synes det høres ut som om du gjorde det rette for deg, du får min støtte i allefall....
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Det er derfor vi har muligheten til å ta abort. Fordi man av og til har så tungt veiende grunner at de veier opp for det man faktisk gjør. Men om du faktisk føler at du må spørre, er det fordi du er usikker på om du valgte rett, eller fordi du tror folk dømmer? Jeg HI på den andre abort tråden som jeg antar er årsaken til denne tråden, og o du føler deg truffet av den, bør du kanskje lese den en gang til?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Hvis du må få bekreftelse fra folk på et nettsted om noe du har gjort i livet er riktig eller galt, så tror jeg du har mere å "jobbe" med når det gjelder deg selv.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 HI her: Nei, blir ikke usikker på mine valg. Er 110% overbevist om at jeg har gjort det beste for både meg og ungene som kunne vært skadet for livet etter en slik barndom de hadde fått. Bare stusser på de fleste som sier at "Åh...alle som tar abort bare fordi det ikke passer dem, er dumme" Om de virkelig vet hva de prater om. Er jo ingen som hopper av glede og synger sin vei til abort klinikken når de har funnet ut at de skal ta abort, om du skjønner. Er ikke lett for noen uansett hva som er grunnen. Er selv mot å bruke abort som prev. men de som tar abort er de som må leve med det. Det er en "straff" i seg selv.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Det passer sjeldent inn i livet å få barn.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Trenger absolutt ingen bekreftelse på at livet mitt er bra nok. Jeg har MASSE å jobbe med jeg skal jeg fortelle deg, men klarer meg utmerket bra! Bare lurer på om det er folk her inne som skjønner konsekvensene av ting her. Noen ganger lurer jeg på om det er noen her som aldri har bæsja litt på leggen, for det høres slikt ut når noen bestemmer seg for at fordi om det ikke er riktig tidspunkt i en annen dames liv til å ha barn, kan de ikke bare ta abort.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Føler at det passer bedre nå enn når jeg satt med flaska konstant 24/7 i hånda for å si det slikt!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 Den siste setningen var litt tung. Mange svarer på abortspørsmål utifra egne valg. De tenkte velge abort, men valgte å beholde. Og så gikk det bra likevel! Det er da lov å si fra om at det gikk bra for noen av oss?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 skjønte ikke helt hva du mener anonym 17:45 Men vil si til deg HI at jeg støtter deg helt ut. Var i samme situasjon som deg når jeg var 20, som du var når du var 18. Og angrer ikke et sekund på mitt valg, selv om det ikke er lett og gjennomføre og heller ikke tenke tilbake på. Men takk for alternativet abort......
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 At det går ann å være så tett i hodet. Hvorfor sørget du ikke for å ikke bli gravid de to gangene? Abort er ikke et prevensjonsmiddel.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #13 Skrevet 12. juni 2008 oioioi... fy faen så mange idioter det er på denne tråden... Skjønner dere ikke hva HI vil fram til? Hun sier jo at hun hadde null kontroll over livet sitt da hun var 15 og 18 år, kanskje ikke kondom var det første hun tenkte på?? Hvor forbanna lite oppegående 15 og 18 åringer på flatfylla er, er vel ikke noe nytt?.. HI forteller ikke dette for å spørre om hun gjorde det rette, hun prøver å poengtere hvorfor noen tar abort! Det er fri abort i Norge, om vi liker det eller ikke. Vi kan ikke bli sure fordi noen benytter seg av tilbudet!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #14 Skrevet 12. juni 2008 Åh, takk anonym 19:18! Orket rett og slett ikke svare på det dumme utsagnet til h*n over her. Ble for dumt, men du fikk frem poenget mitt akkurat som jeg skulle sagt det selv! HI
M&MH Skrevet 12. juni 2008 #15 Skrevet 12. juni 2008 Det er vel heller du anonym 18:02 som er tett i hodet. Har vel aldri levd livet før du da? Stakkars. Hi, Selvfølgelig gjorde du det rette.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #17 Skrevet 12. juni 2008 hva skjedde med teksten min? Jo det var ment til 18:02..
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #20 Skrevet 12. juni 2008 HAHAHAHA. Hi her. Jo hørt om prevensjon, eller prevansjon som du kaller det, men som du ser, var jeg ikke helt stabil og får ikke gjort noe med det nå alikevel.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #21 Skrevet 12. juni 2008 helt riktig av deg:) sjela til fosteret får en ny start vettu.. det er jo bare "kroppen" som blir fjerna, sjela lever videre:)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #22 Skrevet 12. juni 2008 HI her. Takk for alle som skjønner situasjonen Fint å se at det er noen med vett i hodet Dere andre får bare leve i deres lille fantasiverden der alt er så lett. Skulle likt å se dere som en forvirret 15årig mor, siden dere er så trangsynte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå