phantomet Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 dag var jeg på kontroll igjen på sykehuset. Og lykke over all lykke så fikk jeg komme til samme kvinnelig lege som jeg var hos forrige gang. Det var deilig å føle at jeg slapp å redegjør for de samme tingene nok en gang, men kunne fortsette der vi slapp sist. Jeg fortalte legen at jeg har følt mye mer nedpress siste uken, og at jeg er sliten pga manglende søvn og fire barn i huset. Vi ble enige om å sjekke status på tvillingene og livmorhalsen og så ta det derfra... Tvillingene har det fremdelse toppers. De er særdeles aktive og blodgjennomstrømningen via navlesnorene er veldig bra. Nok fostervann er det også. Nå ligger begge guttene i skrått seteleie, og siden særlig tv1 har gjort dette lenge antok legen at han nok ikke ville klare å snu seg, men om det skjedde var det jo bare en bonus. Deretter var det måling av livmorhalsen og den er forkortet med over en cm på en uke. Nå ligger jeg på grensen for om jeg burde vært inne på avlastning en uke, slik at vi garantert når fullgått 34 uker før noe skjer... Med det i tankene ble jeg beordret til å ta det helt rolig hjemme den neste uken, dersom jeg kjenner mer til nedpresset eller plages med magevondt i forbindelse med kynnerne må jeg kontakte sykehuset med en gang. Det er ikke lett å ta det rolig i et hus fullt av unger, nå i disse avslutningstidene for skole, barnehage, sfo, aktiviteter etc...men vi må bare finne en løsning på dette... Siden jeg allerede har sagt flere ganger at fødsel i seteleie er uaktuelt for min del har nå dato for KS blitt satt. 15. juli er dagen, dersom ingentimg skjer før den tid. Legen og jeg var enige om at det godt kan skje ting før..pga nedtrykket etc. så jeg må ikke reise langt unna sykehuset de neste ukene, med tanke på at jeg brukte 1 time og 20 min fra 2 cm til ferdig født sist gang.
dritgrei hei hei! Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 oi oi o ioi oi o nå er de her snart og jeg gelder meg sånn... de er jo litt min også, og det liker jeg godt!!!! men de må bo inni der litt til, og du må ligge med bena opp og hodet ned i tre uker til eller fire... jeg heier hver eneste dag!
frøydis m/ 4 Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Ja, nå må du ta det med ro! Kanskje du ikke trenger å delta på alle avslutningene? Det hadde jo vært flott om du klarer å holde dem inne de ukene som er igjen. Jeg krysser fingre for det!
Maud Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Ja ja, da har du enda en grunn til å ta det med ro. Nå burde det være skrevet med ganske så store bokstaver at det er det som er leksa di for tiden: TA DET MED RO! Håper de kan holde seg i ro i en uke eller tre til :-)
Dailis Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Uff ja, da må du ta det med ro. Nå har jeg vært på flere avsluttninger og sett masse pappaer som er der alene med barna, og de klarer det kjempefint! Og det gjør helt sikkert mannen din også. Og så får du noen timer helt alene i huset. Avlastning på sykehus er sikekrt ikke så dumt heller. Håper du er flink til å kontakte dem når behovet melder seg. Håper du holder dem inne noen uker til, og klarer å slappe av den siste tiden. Klem.
Plutseliten :) Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Jeg sier også høyt TA DET MED RO! De har best av å ruge litt til inni mamman sin,selv om du sikkert føler du vil være med på det som skjer,så er tiden virkelig nå til å roe ned tempo Si i fra om vi skal være en sånn ringe til når ting skjer,og kom gjerne innom med gutta en dag så de vet hvor vi bor og hvem vi er ) Klemmer
♥Snulder Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Absolutt ikke lett å ta det med ro når man skal følge opp alle sommeravslutningene som kommer på denne tiden:=) ... men du får bare gjøre så godt du kan;=) Godt å høre at tvillingene har det så flott inne på hybelen sin! Tenk at svangerskapet snart er over!
coscos Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Så spennende at du har fått en dato for KS. Da får vi håpe at de to små blir i magen frem til da. Du får slappe av så godt du kan, og la avslutninger være noe mannen din tar i år. Det kommer jo mange flere av dem etterhvert som du kan komme sterkere tilbake på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå