Gå til innhold

Grrrr. Hva er dette med 18, 21, 13 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er jeg dritt irritert. Og sitter her å prøver å lese litt for å få tiden til å gå, og for å bli opplyst om dette her som skjer med meg. Men hvorfor i allverden skriver folk at lille tulla dies er 18 mnd. Eller 23mnd. Hva skjedde med 1-2-3år? Og gjerne 1,5 eller snart 2. Men regner en med at alle sitter her å regner eller har pugget hvor mye mnd vil tilsi i alder. Skal jeg sitte her å skrive at jeg er en jente på 257mnd som venter min første. Skjønner opp til 1 år der mye skjer fra mnd til mnd. Men ærlig talt. Snakker du med din mor eller nær venninde kanskje. Jeg er hverken dum eller lat som ikke klarer å regne mnd om til alder å år. Men skal vi gjøre alt så komplisert og spesielt?? Eller er en bare oppmerksomhetssyk og prøver å gjøre sin egen lille skatt ekstra unik???

GRRRRRRRRRRRRRR

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg er faktisk enig. Jeg tror nok ikke at det irriterer meg like mye som det ser ut som at det irriterer deg ( iallefall i dag), men jeg også synes at når barnet blir over året, så kan man si 1 år.

Skrevet

Hehehe, så det er ikke bare meg som er helt sløkket??? Det er vel mest idag det irriterer. I mangel av energi til å finne andre ting og rase over. Kan komme på TIDE i bergen. Faens opplegg.... Hehehe. Norges dårligste bussopplegg spør du meg!!!

Skrevet

Nei, dessuten er det lov å være "sløkket" innimellom. Kan ikke si jeg har noe erfaring med bussopplegget i Bergen, men jeg kan irritere meg over trikk/tog i oslo området til tider;)

Skrevet

Det er faktisk veldig vanlig å bruke månder i stede for år de første 2 åra..

Jeg sier alltid at gutten vår er 14 mnd, ikke 1 år og 2 mnd! Hvorfor skulle jeg gjøre det da? Det er jo mere tungvint, og regner med folk har så pass mye oppi hodene sine at de vet at det er 12 mnd i 1 år, og at det da ikke er så forbanna vanskelig å regne seg frem om man sier 14 eller 20 mnd?

Virkelig en merkelig ting å plages over.. Tror du har for lite å tenke på HI ;)

Enig i at når barnet er 1 år, så sier man 1 år i stede for 12 mnd, og er barnet 1,5 år sier man gjerne det i stede for 18 mnd... Men alt i mellom der bruker de aller fleste jeg har snakket med mnd..

Skrevet

Syns man burde regne det i uker helt fram til ungen er 2 år jeg (altså etter at den er født)...

"Hvor gammel er gutten din da?" "han er 76 uker" :) Haha... DET kan jo forvirre mer enn å telle i måneder :)

Skrevet

HA! Helt enig!!! Jeg sluttet å snakke om måndter når nr 1 hadde fylt ett år!!! Mye lettere for alle!

Det samme gjelder faktisk når jeg er gravid også, sier ikke feks at jeg er 16+5, men at jeg er ca 4 mnd på vei...

Skrevet

*ruller rundt på gulvet og ler meg ihjel!*

Jeg skal jammen begynne og si at jeg er 384 måneder. :)

Skjønner heller ikke hvorfor man ikke bare kan si at"Hun er litt over et år" dersom hun er 14 måneder. Eller snart halvannet, dersom h*n er nærmere 1,5 år.

For min del er det meg drivende likegyldig om et barn er 1 år eller 1 år og 2 mnd.

Skrevet

Ja, og for de som da ikke klarer å regne ut hvor gammel du er, de kan du himle med øynene til og si:"herregud, du vet da det er 12 mnd i et år. Er du dum eller?"

*flire*

Jeg for min del tror jeg skal følge forslaget over her med uker.

Noen som følger etter med dager?

Skrevet

Ja, men dette med dager kan jo bli litt vanskelig mtp skuddår. Ikke det, de fleste har vel kalkulator på mobilen nå for tiden, så det burde jo gå greit. :) *L*

Skrevet

teller man dager, kan man jo ha bursdag hver dag nesten! Man må bare telle hver eneste dag, så går det så fint.:)

Skrevet

Nei jeg skal ta det lettest mulig.. Når noen spør hvor gammel gutten min er skal jeg bare si at han blir 10 år om litt mindre enn 9 år...;o)

Skrevet

"Snart myndig, det er bare 17 år til." :) *L*

Skrevet

Hihihi, jeg dropper å oppgi dager, men setter fram forslag om at telefonnummer skal sier som ett nummer.

Skal det være så skal det være. "Nummeret mitt, jaja, det er nittimillionernihundreogsekstisyvtusenfemhundreogførtisyv, snakkes".

Skrevet

Hehehe kranglesidedamene er vittige =) Ja jeg slenger meg på en kombinasjon av den der snart myndig bare hundretusen uker til =) Regnes i uker til myndighet =) Forresten til du som lurte, jeg har mye rart å tenke på jeg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...