tante grusom master of law Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Her er det alltid mangel på søppelposer, og vi bruker ikke nett. Sikkert et dumt spørsmål, men men:)
trøndermamma Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Det blir jo alltids poser selv om jeg prøver å være flink til å bruke handlenett. Handler jeg klær, så er det sjelden jeg bruker egen pose. Kjøper ruller med avfallsposer som jeg har liggende. Dessuten sorterer vi søpla, så det blir ikke så mye avfall!
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Jeg sorterer alt avfallet hjemmet, også plasten. Har veldig lite rest....ca en pose i uken. Bruker poser som er beregnet til matavfallet. Koster meg bare noen ører....men de sparer jeg jo inn på masse bæreposer.
tante grusom master of law Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2008 Men hvis man må bruke egne avfallsposer, går ikke vinninga opp i spinninga da?
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Enig med deg tante grusom....derfor bruker jeg nedbrytbare poser som er beregnet på matavfall. De er litt tynne, men det går greit...blir ikke mye når man sorterer skikkelig.
trøndermamma Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Det gjør vel det, men for vår del så har vi ikke så mye søppel. Blir ikke mye igjen når du sorterer ut mat, plast, papir og blikkbokser:)
ifie Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Her har vi grønne poser til matavfallet. De legges i samme dunken som posene med restavfall. Om jeg bruker grønnposer til restavfall blir det jo feil i sorteringa! Har ikke dere det sånn?
Alba44 Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Sorterer såpass mye av søpla, så bruker langt færre poser til restavfall enn det vi hadde måtte hatt til handleposer om vi ikke hadde hatt handlenett. puh...for en lang setning
frk Nilsen Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 hvite afallsposer bruker vi til søppel. 9kr for 50stk på rema.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 Vi kildesorterer. Når vi handler bruker vi ikke nett, (tenkte jeg skulle bestille her forleden da jeg fant noen jeg likte, men så gikk det i glemmeboka) ,men.. vi kjøper papir poser om det er mulig og bruker de til å samle papir avfall i Men vi har likevel alltid for mye poser, så vi blir å skaffe nett. En periode gikk vi tom for poser, men da kjøpte jeg en rull bio poser som er lett nedbrytbare.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Jeg bruker handlenett men tar poser innimellom slik at jeg kan ha til søppel ja. Kildesorterer til den store gullmedaljen her i huset: Under vasken: - Plast (bor like ved en miljøstasjon) - Organisk (i bioposer i liten container) - Restavfall (som nesten aldri blir noe siden vi sorterer så mye) Badet: - Angelcare bleiebøtte som er restavfall I boden: -Papp og papir -Glass og metall Blir veldig lite boss annet enn organisk og plast. Må ha plastposer til plasten, men tar bare et par innimellom når jeg er på butikken. Og tømmer minst 5 med plast før jeg har fått en halv pose med restavfall- utenom bleiene da. De blir det mye boss av....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå