Plutseliten :) Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 hva mennesker uten barn gjør på.... Denne uka,er det fire forskjellige legetimer med 3 av barna,psykologtime for eldste og muntlig eksamen for henne,sommeravslutning for nr 2,og han i bursdag fredag og lørdag. Det er avslutning og konsert med nr 3,det er 40 års dag lørdag med alle barna. I tillegg skal de ha mat,følges til skole,rene klær,leksehjelp,lek,bleieskift,og alle skal dusjes og i seng for kvelden... Kjedelig liv uten barn...hadde blitt mye tv titting,vindrikking,shopping og sjokoladesipising er jeg redd Bare noen tanker et par stille formiddagstimer før stormen braker løs igjen i ettermiddag
dritgrei hei hei! Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 he he... tenk å være singel og 23 år og pen og brun og ha en sentraltliggende ettromsleilighet, ikke ha barn men en morsom jobb med god inntekt..... noen har det sånn, og vi andre... vi har mange barn og mye morro! Men åhh... tenk å kunne gå til frisøren, eller å få noen til å stelle pent med føttene, eller å kunne ta seg en øl i sola på en vårvarm onsdag... hmmm nei hva skulle man ha fylt tiden med uten unger??? ;-)
frøydis m/ 4 Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Hvis jeg tenker riktig godt etter så kan jeg huske at før vi fikk unger så var jeg lenge oppe både fredag- og lørdagskvelder. Jeg sov til jeg våknet av meg selv, både lørdags- og søndagsmorgener. :-) Jeg jobbet mye, hadde mye besøk og var flinkere til å holde kontakten med veninner. Jeg hadde tid til å shoppe når jeg hadde lyst (- og råd). Men så begynte vi å bygge hus,- og etter det kom det både en og to og tre unger....... og til slutt fire,- så nå er dagene mine omtrent som Plutseliten sine... akkurat nå gleder jeg meg til ungene får ferie,- at skole og aktiviteter tar en liten pause, slik at vi har mer tid til ikke planlagte gjøremål. Og heldige meg har permisjon hele sommeren så jeg trenger ikke ordne og styre og lappe meg til at noen av ungene må "settes bort" til snille onkler og tanter og naboer... Det husker jeg har vært ikke så kjekt før om årene når skolebarna har 8 uker ferie og mor og far 3.
♥Snulder Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Jeg er ganske sikker på at de uten barn kjeder seg myyye... men de er ikke klar over det;=) Det var først da jeg selv fikk barn at jeg forsto hvor lite hverdagene inneholdt uten....
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Eg har ikkje kjeda meg på årevis Og eg klarer meg med mindre søvn enn eg trudde. Men eg er så vanvittig sugen på litt egotid. Ei heil helg for meg sjølv - det hadde vore greier....
dritgrei hei hei! Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 ja eller et par timer alene uten dårlig samvittighet for at man er alene, eller følelsen av at man må kose seg fort, for det er egentlig ikke lov...
coscos Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Nå har vi bare en liten tass, men han er til gjengjeld ganske så aktiv. Men, likevel, føler at vi har en del fritid, bare at vi ikke bestandig kan styre når vi vil ha den. Slik som kl 5-6 om morgenen, da kan jeg godt tenke meg å sove litt til, men da er det en liten en som gjerne vil stå opp å leke. Før, da vi var uten barn, reiste vi mye mer, var ute og spiste flere ganger i uka, gikk på kino, møtte venner, ja tiden gikk da også! Samt, at vi kunne være mer spontane, og finne på ting i siste liten. Nå må det planlegges litt mer, men fremdeles ikke umulig!
dritgrei hei hei! Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 er ikke kravstor ( bullshit), og innmari effektiv, så et par timer holder det ,-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå