trillemamma Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Når gutten min begynte i barnehage som 2-åring ble han plutselig veldig mye syk. Jeg var nesten mer hjemme med han enn jeg var på jobb det første året i barnehagen. Jeg ble advart om dette på forhånd, siden barn ikke er vant til å ha så mye bakterier rundt seg, så de trenger et år på å herdes før de slutter å være nesten konstant febersyk eller ha spysyken. Nå venter jeg baby nummer 2 og lurer på om jeg skal gjøre mitt for å forhindre dette. Hvordan gjør jeg det? Jeg lurer på om vi rett og slett er for hysterisk med flaskekoking og smokkekoking. Man trenger vel ikke å koke alt som småen putter i munnen? Hvorfor det? Det har jeg alltid lurt på.
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Jeg tror nr 2 får støyten fra den første. Her er dem sjuke støtt, og minsten er bare 9 mnd. Han begynner i bhg om 2 mnd, men tror ikke han kommer til og bli sykere da, faktisk. Han er i bhg hver dag, ungene henger over vogna, putter fingrer i munn på han, osv osv. Min regel var vel at jeg ikke gadd og koke noe som helst, når de begynte og ligge på gulvet og putte alt mulig i munn. Jeg koker smokker og flasketuter, bare fordi de blir så gule i maskina..
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Nr 2 og videre blir mere herdet, det skjedde ihvertfall her.. ;0) Eldre søsken bringer hjem allskens bakterier, som en ikke kan hindre minste å få i seg. Og det er forsåvidt like greit:0) De blir bare sterkere da.
trillemamma Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2008 Håper virkelig dere har rett. Det er nesten 8 års aldersforskjell mellom de og storebror har for lengst sluttet å grave rundt i sandkassen, men han er mye ute i skogen og på lekeplassen. Huff, syke barn er ikke noe gøy, spesielt ikke siden jeg skal begynne i ny jobb etter permisjonen.
Loglady Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Flasker koker man ene og alene pga de svært skumle melkebakteriene. Dette er et helt annet kapittel, og har ingenting med alskens andre bakterier å gjøre. De fleste andre bakterier vi omgir oss med i hverdagen bør unger absolutt utsettes for, med tanke på immunforsvaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå