viertre + spire Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Har ett vennepar som har fått tvillinger, og har selv nå en jente på 3 måneder og tenker de kommer til å få det veldig travelt. Har lyst til å hjelpe de litt i starten for å gjøre det kanskje litt mindre hektisk. Har ikke mulighet til å passe de siden jeg selv har ei jente som er avhengig av puppen. Tenkte jeg skulle lage noe mat de kunne fryse ned så de fikk seg middag fremover. (jeg rakk ikke å lage så mye mat den første tiden) Har dere andre forslag?? Hva kunne dere tenkt dere?
Labambie Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Ååååh,så snill du er!!! Jeg hadde satt pris på om noen kom med bakst f.eks jeg da... Og litt varm middag....
Puddingmama Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Hva med å tilby å gå ærend? Butikktur med to nyfødte er sikkert dobbelt så fælt som med en... Det var i alle fall vårt største problem i starten; å skaffe til veie ting vi oppdaga at vi mangla og å handle mat.
DoubleTrouble Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Hei! Du er snill du:))) Jeg har selv tvillinger på 1 år og det jeg savnet var å ta meg en bytur sammen barna av og til. Det er ikke så lett når en har to. Spesiellt når de skal mates. Da er det kjekt å være to voksne. Jeg var heldig jeg og da som hadde mamma tilstede nesten hver dag, men det blir ikke det samme som å ha med seg en venninne. Det savnet jeg.....også det å få litt hjelp i huset, matlaging(kan ikke huske sist vi spiste en god og sunn middag) Det ble fort litt hurtigmat. Det tvillingforeldre også får lite av er jo søvn så hvorfor ikke passe tvillingene slik at mamma og pappa får seg en liten dupp. Det hadde de sikkert satt pris på.
emlyn Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 For ei grei venninne du er! Det med middagen tenkte jeg på før jeg leste at du skrev det, så - ja, kjempeidè! Har også tvillinger på 10 mnd, og det ble mye toro ja... de dagene det ble middag i det hele tatt... En annen ting kan være å tilby deg å ta klesvasken hos dem en ettermiddag eller noe sånt... høres kanskje dølt ut, men sånne ting var dråpen som fikk begeret til å renne over her i huset da det var helt kaos i begynnelsen. Du har jo ei lita ei selv, så du har jo ikke all verden med kapasitet. Men hvis du og mannen din allikevel skal trille tur f.eks. en søndag, kan dere jo spørre om dere skal ta med tvillingene også, slik at vennene deres kan få noen timer alene. Og så må du få dem til å melde seg inn på tvillingforum.com (Dobbel Glede), der er det mye hjelp å få når det stormer som verst i begynnelsen. Du fortjener en blomst
viertre + spire Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2008 Takk for det alle sammen Har selv en søster som har tvilinger og vet hvor hektisk hun hadde det. Syns det er kjekt å kunne hjelpe nå som jeg føler at jeg selv har kommet inn i rutiner her hjemme og derfor har litt mer overskudd en jeg hadde før. Tusen takk for gode ideer alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå