En snupp - og en knert i magen Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Hvor prematurt er barnet da? Jeg var nemlig på telefon med jordmor i stad som mente at ting kunne være på gang, eller kanskje ikke... (Stikninger og masse kynnere siste ukene, regelmessige kynnere noen kvelder, seigt blankt slim fra skjeden og bittelitt murringer pluss at nattesøvnene er helt ute) Er 36 uker i morgen og synes nok han vesle kan holde seg der inne 2-3 uker til. Både for sin egen del og vår. Men man begynner jo å tenke...
Figa *Fødeklar* Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Det beste for han ville vel vært å bli der litt til, men vil han ut, så vil han ut;-) Det er hvertfall ikke farlig, i uke 37 blir de ikke sett på som preamtur lengre. Hvis det blir i dag du føder, så gled deg over det i stedet for å bekymre deg for alt kommer nok til å gå kjempe fint! Lykke til og hold oss oppdatert!!!
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 jeg trodde noe var på gang for ett par dager siden,ringte føden og de sa at uansett hadde de ikke stanset det.er i den 35 uken nå! Så det er ikke så farlig skulle det skje nå
*Arwen70* Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Jeg fødte en gutt for 3 år siden i uke 36. Det gikk kjempefint. Han veide 2700 og var 46cm . Han pustet selv og trengte ingen hjelp av noe slag. De stopper ikke fødsler etter 34 fullgåtte uker, så det sier noe om hvor ferdige de er.. Jeg har termin noen få dager etter deg og lå på sykehuset med premature rier i uke 33 denne gangen. Ble sendt hjem dagen etter at jeg passerte fullgåtte 34 uker. Ble beroliget av hvor lite bekymret legene var for fødsel etter 34 uker.
ambumamma Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Hei du. På arsel forrige uke hadde vi ei som fødte i uke 35+4. Den lille jenta var da prematur, men var sterk og hadde god vekt så hun le ikke innlagt nyfødtintensiv engang. Etter fire dager med mye amming og oppfeting kunne de dra hjem med den vakre jenta si. Så dersom noe er på gang nå så ikke stress, skjønner du vil ha den inne lengst mulig men prøv heller og slappe av og forberede dere litt psykisk på at det er mulig dere strax lir foreldre Lykke til
En snupp - og en knert i magen Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2008 Takk for fine svar Litt roligere nå. Jordmoren virket heller ikke særlig stresset. I løpet av dagen har det dessuten tatt seg litt opp med mensmurringer, både foran og bak, men mest bak, så ikke godt å vite hva som kommer til å skje... Får vel kanskje reagere og sette på en vask babyklær og etter hvert noen tepper.
Lille Lu Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Uke 34 er en viktig milepæl for da er lungene ferdig. Man får ikke lungemodningssprøyter eller blir ikke gjort noe for å stoppe fødsel da. Jeg fødte i uke 34 sist pga svangerskapsforgiftning. For vesla var dette helt uproblematisk, hun hadde vel bedre av å komme ut i vårt tilfelle. Det eneste er at hun var liten og at vi måtte være litt forsiktige ift å utsette henne for smitte - var vinter og mye RS virus da og ble anbefalt å skjerme henne siden hun ikke hadde noe ekstra å gå på liksom.
Herkules Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Jeg fødte i uke 36+ 3 og det gikk helt fint med gutten min. Han var litt gul og han var forsåvidt blå når han kom ut, men det gikk seg til raskt så du kan ta det med ro. Nå er du 36 fullgåtte uker og babyen kan komme ut, de setter likevel pris på hver dag som går så du får jo holde ham inne så lenge du klarer Mulig du har en fredag den 13. baby Lykke til
En snupp - og en knert i magen Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2008 Da skal jeg prøve å slappe av og se hva som skjer Godt å høre litt erfaringer fra dere andre! Kjenner at jeg spenner meg, og det er sikkert ikke bra det heller. Hun jordmoren jeg snakket med sa liksom ikke så mye, annet enn at det kunne godt skje før jeg skal dit på mandag. Har nå permanent murring i ryggen, harde kynnere og litt sårhet/ømhet nederst foran på magen. Så det utvikler seg jo på et vis, men det kan jo fint stoppe opp igjen. Jeg håper jo at hun blir der lengst mulig, men det kan bli slitsomt om jeg skal gå sånn i 4-6 uker til (men de kan vel ikke la meg gå mange dager på overtid hvis dette holder seg, da kommer jeg til å bli utslitt..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå