Chantelle Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Er så lei av kommentaren om at denne gangen så er det GUTTEN som kommer, og da er trekløveret vårt endelig perfekt og da trenger vi ikke få flere unger. Hva kan få folk til å si noe slikt? Er ikke jentene mine like mye verd som en gutt er?? Hvilke signaler er det folk egentlig formidler med slike holdninger? Alt jeg ønsker meg er et velskapt barn, frisk og sunn. MEN får lys på pur f... å ønske meg jente og å være åpen om det!!!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Hos oss er det bare gutter i familien, så jeg vet at alle håper på en jente. Men heldigvis er de fleste for veloppdragne til å si noe, bortsett etter noen glass med vin... Tror det er en gutt til, og synes det er kjempefint også. Så de kan spare seg for kommentarene sine!
temine Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Tror det der må henge litt igjen hos enkelte altså. Her er det faktisk mer eller mindre vanlig at den litt eldre generasjon spør: "Nå, ble det gut eller ban da?" Er meg revnende likegyldig hvilket kjønn som kommer. Blir like artig uansett:)
marien - FØDEKLAR! Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Tror dissse kommentarene kommer uansett, jeg. Vi har to gutter og tror gutt nr tre kommer denne gangen. "Alle" påpeker at dette MÅ bare være jenta, og de håper for vår del at vi "lykkes" denne gangen osv....Jeg blir så vanvittig provosert. Jeg bryr meg ikke noe om hvilket kjønn som kommer og kjenner det sårer når folk hele tida skal kommentere dette. Blir ikke familien perfekt før man har fått begge kjønn??? Synes vi har en helt perfekt familie, jeg.... Det er tydeligvis "lov" til å ha ei mening om alt som gjelder gravide, både ang kjønn og det å kommentere/ta på magen!
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Hehe, kjenner irritasjonen med deg vi har bare en jente fra før, men allerede er det folk rundt oss som går å håper på gutt, flere får et litt skuffet uttrykk hvis jeg sier at jeg kanskje tror det er jente også. Synes det er trist jeg vi blir like glad om vi får en jente til, sambo håper faktisk mest på en jente til fordi han elsker å være jentepappa hehe.. Hvorfor kan ikke alle andre mene det samme? at kjønnet er et fett så lenge babyen er frisk og fin?
ChellBell - har født! Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Interessant å lese at du tenker og reagerer sånn. Jeg hadde vært en av dem som hadde sagt "nå kommer vel gutten" og det hadde ikke hatt noe som helst med at jenter ikke er bra nok eller noe som helst. Tror du overreagerer litt og legger litt for mye i det folk sier.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Joda, kjenner til den jeg;) har også to jenter...men hadde forventet meg de kommentarene og ser at det er naturlig og ikke lagt noe vondt bak en sånn mening, ikke fra de jeg kjenner hvertfall. Tror også at de fleste skjønner at det viktigste er et friskt barn, tror ingen rundt meg hadde blitt det minste skuffet om jente nr 3 var på vei. Nå fikk jo vi nyheten på mandag at det uten tvil er en gutt og må si at det var rart å høre og fortalte nok ganske så veldig entusiastisk det til mange rundt meg. Kan nok virke på meg som jeg veeeldig ønsket meg en gutt, men saken er at det ble bare litt ekstra spennende, på en annen måte. tar meg selv i å tenke om det er feil av meg å reagere sånn, men jeg er jo skråsikker på at jeg ikke hadde blitt skuffet om det ble ei jente til. Jeg elsker jo jenter jeg og er så ufattelig stolt av dem jeg har. Så derfor velger jeg å ikke tenke sånn når kommentarene kommer, tror fullt å helt på at alle rundt oss gleder oss på våre vegne for at vi får et barn til, punktum. Men skal sies at jeg hadde flere drømmer før UL der jeg hadde en stor folkemengde rundt meg som pekte på meg og messet i kor "det blir en gutt, det blir en gutt" psyko;:)hehe, så klart jeg tenkte jo endel på det;)
Cillepille Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Jeg har en gutt og en jente fra før av så jeg får beskjed om at nå er det ikke så farlig hva jeg får fordi jeg har en av hver fra før haha
Maya_1 Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Kjenner ei som hadde gutt og så veldig gjerne ville ha en jente i tillegg. De holdt på til de hadde fire gutter før jenta til slutt kom Det er vel bare det at en del folk synes det er ålreit å ha en av hvert kjønn, for å ha begge deler. Kan ikke tenke meg det er fordi det ene er bedre enn det andre.
MintCondition Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 Vi får også stadig høre at "nå kommer vel gutten!". Vi har en datter fra før, og min bror har to døtre, så folk mener visst det er "på tide" med et guttebarnebarn.. Jeg blir faktisk litt såret over det jeg også, eller...ikke såret, men...ihvertfall såpass at jeg måtte si til mamma at det ikke var lov til å bli skuffa om det ble ei jente til. Og de sa hun at hun SELVSAGT ikke ble...så folk mener nok ikke noe med det, annet enn at man liksom "skal" ha en av hver
Sauen Shaun Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Jeg har to gutter og får denne kommentaren hele tiden. Men tar ikke på vei av den grunn. Er jo bare noe folk sier og vet at jeg kunne sikkert ha sagt det selv. Har vel litt med at mange ønsker seg ett annet kjønn når de har to av det samme fra før. Man kan irritere seg over alle kommentarene man får som gravid. Jeg tror også at jeg får en gutt til og han er like mye verdt som de to jeg har fra før:)
Herkules Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 Enig med Cellbell og Venter spent. jeg ser ikke på det som at et kjønn er mer verdifult. Jeg har en gutt og jeg opplever stort sett kun spørsmål om hva jeg håper det blir. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke har noe ønske om det ene eller det andre. Jeg er gutte mamma og det er helt fantastisk det vet jeg, om neste blir gutt eller jente får tiden vise
trollmor85 Skrevet 12. juni 2008 #13 Skrevet 12. juni 2008 jeg har ei jente, og etter ultralyden når jeg sa det ble en jente til kom folk med kommentaren "får håpe det blir gutt neste gang". tror ikke folk mener noe stygt med det. er jo mange som vil ha barn av begge kjønn sikkert der folk har det fra. jeg er takknemlig for det jenta jeg har og henne i magen:)
susemor-3 små Skrevet 12. juni 2008 #14 Skrevet 12. juni 2008 Vi fikk jente som nr 1 og gutt som nr 2. Da sa alle at nå kunne jeg være fornøyd fordi jeg slapp å lage flere barn... Derfor er folk lettere sjokkert nå som vi venter nr 3. Hva skal vi med han liksom? Når folk får høre at det blir en ny lillebror, har jeg til og med fått kommentarer som stakkers jenta mi som ikke får noen søster... Tenker ikke på folk på at søsken uansett er en berikelse for hverandre...
Nina_J Skrevet 13. juni 2008 #15 Skrevet 13. juni 2008 Tror ikke du skal legge så mye i de uttalelsene Folk sier bare sånn fordi du har to jenter fra før, og kanskje tenker at det hadde vært kjekt med begge kjønn. Jentene dine er jo like mye verdt som en gutt selvfølgelig, og så lenge barnet er friskt, så spiller det egentlig ingen rolle Jeg har gutt fra før, og synest det hadde vært morsomt med en jente nå, men bryr meg egentlig ikke så lenge det er et friskt og sunt barn som kommer! Jeg får også kommentarer om at nå må vel jenta komme, men bryr meg ikke i det hele tatt om andres meninger om det
nr.4 i oktober Skrevet 13. juni 2008 #16 Skrevet 13. juni 2008 Nei selvsagt mener ikke folk noe direkte slemt med å kommentere sånt Men de skjønner tydeligvis alikevel ikke at det av den gravide kan oppfattes som at de antyder at det ene eller andre kjønnet nå må være mer ønsket. Synes folk kan spare seg for å kommentere det på den måten jeg også. Vi har en gutt som er eldst, og to jenter, og nå får vi tredje jenta på rad ifølge ultralyden. Har fått kommentarer som "men stakkars storebroren da...han ville vel helst hatt en bror nå" og "men synes dere ikke det eeeegentlig hadde vært morsomst med en gutt til nå, da, etter to jenter?" For meg oppfattes det også som litt ubetenksomt og provoserende av den som spør, og at det liksom forventes at jeg egentlig har grunn til å føle meg skuffet gjør meg litt forundret. Jeg er glad for hva enn det hadde vist seg å skulle bli jeg, og det forteller jeg til disse som kommenterer det "negativt." Jeg påpeker bl.a alle de praktiske tingene ved å få enda en jente. Arvetøy, slipper å kjøpe nye ting osv osv, og da er de stort sett mer forståelsesfulle med en gang, hehe.
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 13. juni 2008 #17 Skrevet 13. juni 2008 Det er jo såklart ikke noe negativt bak de kommentarene, men jeg synes folk bør tenke seg litt om før de slenger rundt seg med sånt til hormonelle gravide..! Selv er vi førstegangs, og har allerede fått de kommentarene på motsatt kjønn av svigermor ... Klart er hun glad for å få sitt første barnebarn, men liksom, man sier bare ikke "ja, neste gang kommer jenta" samme dag som vi nettopp har vært på ultralyd og er overlykkelig over at vår første lille er en prins Svigermor har selv kun brødre og kun født gutter, så jeg ser jo hennes vinkel også - for det er gøy med begge kjønn!! Og jeg sier ærlig at vi ønsker oss både gutt, og jente en gang i fremtiden Selv om det helt klart viktigste er at babyen er sunn & frisk! Ha en god helg da, jenter
Cillepille Skrevet 13. juni 2008 #18 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har en gutt og en jente fra før om som sagt, og hadde det vel ikke vært for at jeg har ny sambo så hadde vel ikke folk skjønt hvorfor jeg skulle ha flere, men nå får jeg kommentarer på at det er jo klart at ***** også ønsker seg barn, og at han må jo glede seg utrolig mye. Er jo klart bebisen er like ønsket fra min side da eller;-) Litt ubetenksomme kommentarer en gang i blandt bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå