Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Og nå vil jeg ta abort fordi - jeg orker ikke få barn/ flere barn/ barn nå - jeg skal i bryllupp i sommer og vil drikke meg full - fordi mannen min sier jeg skal - fordi svigermor sier jeg skal- - fordi puppa blir ødelagt - fordi det viser seg at jeg skal ha tvillinger Hva faen er det med folk da? Man lefle jo ikke sånn med det å få barn? Abort er et godt og viktig alternativ for de som virkelig trenger det, men ikke faen om dette er gode grunner for å ta livet av en baby? Er jeg sneversynt, eller er det flere som reagerer?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Er det noen som tar abort på grunn av det du nevner her? Altså - jeg er veldig for at det er en avgjørelse som skal diskuteres mellom foreldrene - men de andre grunnene er helt fjernt for meg...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Tviler du så sterkt på dine egne verdier at du må spørre?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Nei, jeg reagerer også på de grunnene noen her inne har til å ta abort... Mye rart... Uff.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Jepp, tviler så mye på mine egene verdier at jeg må spørre. Eller avklare om alle på bam er skvatt gærne.. For å så fall her jeg ingenting her å gjøre. Og jadda, det er er vist helt adekvategrunner til å ta abort...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Jeg er også ganske sjokka fordi endel tar så "enkelt" på en abort. Jeg skjønner at for de fleste er dette en grusom og veloverveid beslutning, og jeg støtter retten til abort frem til 12. uke fullt ut. Likevel synes jeg det er et lite fåtall som ser på abort som noe veldig hverdagslig... De fleste takler å få et uplanlag barn selv om de har noen fra før, og selv om aldersforskjellen ikke blir den helt ideelle. Økonomisk går det meste rundt hvis man bare vil. Som sagt, jeg respekterer abortretten frem til 12. uke, og skjønner at en del velger dette alternativet. Men det kan ikke være sånn at man tar abort bare fordi man egentlig hadde planlagt et mai-barn, og så satt den ikke før det ble et oktober-barn...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Da er vi enige, for IRL har jeg ikke intrykk av at dette noen lett avgjørelse og at man går til et slikt steg med tungt hjerte. Men av å lese debattene her inne kan man virkelig få intrykk av at abort egentlig er en avansert prevensjon..
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Hvis noen tar abort pga ovennevnte grunner, så er det kanskje like greit at de _ikke_ får barn? Med et sånt verdisyn er det kanskje positivt at de ikke formerer seg noe særlig.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Mulig... men er jo ikke sikkert ungene blir like "snevre"...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 Enig med HI. Det er faktisk liv det er snakk om!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå