Gå til innhold

Til dere med heftig bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet har garantert vært spurt før, men jeg spør igjen...tar dere noe smertestillende?? Jeg har vært så godt som senge(/sofa-)liggende i et par mnd nå, og det blir ikke akkurat bedre. Vanlig paracet er å regne som en dårlig spøk - det funker ikke...jeg begynner nå å bli rimelig desperat, det er jo vondt hele forbanna tida!! Hva tar dere i så fall?? Det er helt pyton - har sinnsykt lyst å ta imot det legen tilbyr av paralgin forte el.l. (skal til lege i morgen, og han har tidligere tilbudt meg smertestillende på resept), samtidig som jeg da blir helt dårlig av tanken på hvordan babyen kan ha det...for det er jo ikke bra å ta sånt. Hva gjør dere??

(Trenger ikke svar fra de som mener at man må da kunne klare seg uten smertestillende, at vi må lide for disse små og snart er alt glemt osv...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært sykemeldt siden mars, har termin i juli. Eneste jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta var paracet, men som du sier, en dårlig spøk... Så har klamret meg til krykkene og fått noen hjelpemiddler.

Lykke til videre.

Skrevet

PF er jo ikke skadelig for barnet, men ikke noe kjekt å ta...

Så du må nesten selv veie for og imot om du vil eller ikke vil.

Fordeler og ulemper er det med beggge deler. Du kan jo begrense bruken til å ta det når du legger deg for å sove, sånn at du får slappet av da i allefall.

Regner med du har prøvd det meste annet av smertelindring?

Varmt bad, ispose, akkupunktur, TNS behandling osv osv?

Om ikke kan jo det være verdt er forsøk før du tar piller osm får deg til å få dårlig samvittighet!

Lykke til, vet at god bedring ikke har noe for seg....

Men en liten trøst er at når hodet fester seg endrer semertene seg, til det bedre for noen:) Så du får håpe og tro at det gjelder deg også!

Om ikke kan du skaffe deg krykker, min erfaring var at selv om jeg måtte ha krykker for å kunne gå, ble smertene bedre da jeg gikk litt enn da jeg kun låg i seng eller på sofa.

Også hjelper det veldig på psyken å komme seg ut litt og!!

Skrevet

jeg har det på samme måte som deg. verker konstant. fikk så vontd at jeg ringte legen og der fikk jeg beskjed om at jeg kun kunne ta paracet. jeg tryglet og ba om han ikke kunne finne ut om det var noe litt sterkere jeg kunne ta uten at det var skadelig for bebyen og da fikk jeg nei. ikke paralgin forte, ikke voltaren, ikke ibux. ingen ting. jeg går på krykker, må ha hjelp til å dusje, gå på do, kle meg. alt. er liten trøst i at jeg gjør dette for at vi skal få en sønn når det står på som verst. jeg tar paracet på det verste for jeg sovner av de og da er ikke plagene merkbare. få deg et skli laken så blir det lettere å snu seg i sengen, et bekken belte kan også hjelpe for å holde på plass alt. å gå er ikke verdens letteste men ta med deg samboer og krykker, gå seint og snu tidlig. bedre råd har ikke jeg til deg desverre. men la oss håpe det stabiliserer seg. legen sa at det pleide å gjøre det litt seinere. en ør liten trøst er da det.....

Skrevet

Takk for svar damer!! Joda, jeg har både krykker og bekkenbelte (syns ikke det funka så bra, men krykkene avlaster jo litt) og ahr prøvd mye av det dere skriver...forrige svangerskap var jeg bedre når hodet festa seg, men ifølge jordmor skal jeg ikke håpe for mye på det nå siden langt fra alle gjør det når man har født før. Huff altså, ikke noe artig det her!! Men litt av problemet er vel at jeg har tungt for å akseptere situasjonen også...som "gutt i magen" skriver om - det hadde vært veldig ok å kunne dusje uten hjelp...fy fader så drittlei jeg er!!! Men det kjenner dere nok til :-/. På tirsdag skal vi til samtale på sykehuset - de skal vurdere igangsetting. Sist gikk jeg fjorten dager over tida - bare tanken på det nå gjør meg grenseløst fortvila. Fyfader så deilig det skal bli å bli seg selv igjen (jada, veit jo at det ikke skjer over natta, men når babyen er ute er det i alle fall land i sikte og lys i tunnellen og alt sånt) !!

Lykke til til dere andre også!

Skrevet

Jeg begynte å få bekkenløsning...men så gikk jeg på ett kristent møte hvor de som ønsket å få forbønn og bli helbredet i jesu navn kunne gå frem,jeg gikk og siden da har jeg vært helt frisk. Takk gode gud!! prøv det!

Skrevet

jeg vil anbefale å gå til en fysioterapaut som er spesialisert seg på bekkenløsning..d har jeg gjordt..jeg venter nr 3..å fatter ikke hvorfor jeg ikke har gjordt d før..d er helt utrolig..har fått et nytt liv etter jeg begynnte hos hu..jeg var så dårlig at jeg gråt meg i søvn hver natt å hver gang jeg måtte opp på do..nå sover jeg så godt..å har fått d myyye bedre:)

lykke til--:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...