Gå til innhold

Dere som har barn - jenta mi har sånn luft i magen

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor for har ikke spist noe spesielt som skal gi henne det, men....

Nå har vi holdt på i hele natt og frem til nå, men får det ikke ut.

Har prøvd "alt", men hittil har ingen ting funket.

Holder henne inntil meg og klapper og stryker henne på ryggen.

Legger henne over bena min og gjør det samme...

Holder henne på armen med fronten nede samtidig som jeg går litt rundt.

Tar bena hennes og presser de opp mot magen hennes.

Oi er det noe mere.... kan ikke komme på noe nå.

Er ganske sliten begge to så alle råd tas imot med takk!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Presser du beina henes opp mot magen i sirkulære bevegelser? Press dem i sirkel med klokken, det pleier å lokke litt av luften ut av henne i rykk og napp... Også kok opp vann og kjøl ned igjen, gi henne med teskje. En annen hjelp er ammete, samt et middel (husker ikke navnet akkurat nå) som du får på apotek reseptfritt, ser ut som tyntflytende glasur og du gir henne bittelitt før hun får mat,- det hjelper mot luftbobler i melken din som hun får...Lykke til, vi slet masse med luft hos småen,det gikk jo heldigvis over,men var veldig kjipt da det stod på...

Skrevet

Minifom var livreddende for oss.. Sønnen min var så plaget med luft i magen som baby, virket som om han reagerte på alt jeg spiste.. Var helt frustrert.. Minifom var redningen. kjøpes reseptfritt på apoteket.. Er det kolikk så kan kanskje en kiropraktor hjelpe??

Lykke til ihvertfall =)

Skrevet

Vi brukte også minifom til begge våre gutter. Det hjalp.

Største var plaget med kolikk. Det viste seg senere at han hadde melkeproteinallergi så det var derfor han hadde kolikk.

Minste hadde mye luft i magen og da hjalp det bra på med minifom + at vi bøyde bena hans opp mot magen hans. Da kom det ut en del luft.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Min mann fikk et råd fra en kollega som jeg nå har prøvd.

Masser magen i sirkelbevegelser, med litt trykk på magen.

Jeg gjorde det i ca 15 min og jaggu skal jeg love dere at det kom ut en del luft med mat i for å si det slik :-s

Var rett i dusjen for å spyle da ja.... Nå er hun så rolig og har nesten sovnet!

Tusen takk for råd jenter, skal uansett en tur på apoteket og kjøpe litt så vi har i reserve :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...