ZamZam Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 I går svimte jeg av og i dag har jeg f************ meg en liten bilulykke.. Sier liten fordi skadene på bilene er minimale, revet av litt maling. Thats it.. Tingen er at det var jo ikke min feil på langt nær. To filer inn i rundkjøring, jeg har den innserte og ble klemt av bilen i ytterste som ikke så bilen min enda jeg har nesten forbi han.. Jeg har en STOR firhjulstrek og har skader på ved venstre bakhjul, mens han har ved høyre fremhjul (også lite) .. Jeg holdt meg godt inntil kantet min altså fortauet og enda klarer han å klemme bilen.. hadde ikke tid til å skrive erklæring der og da, måtte hente sønnen min i barnehagen, hun andre som kan hente han satt i bilen sammen med meg og vi hadde ikke med oss telefone. Sier det til sjåføren og passasjeren(som kjefter meg huden full) . Anyways, fant igjen bilen etter at jeg hadde hentet sønnen min og spørr om han vil skrive en erklærng der. Nei, bli med på kontoret.. kom dit og fikk kjeft av de lokale (ca 10 stk) for at jeg "stakk av" (jeg sa ifra hvor jeg reiste og jeg setter ikke igjen bilen min midt i en rundkjøring her nede) Uansett, mans jeg sto der og fikk kjeft ifra alle kanter, begynner de sjåføren å påpeke andre skader som ikke er relative til ulykken, han og de andre forteller hvordan denne ulykken var klart min feil. Noe det ikke er, de ville ikke skrive erklæring med meg selv om jeg var villig. Uansett, ut av dette "skrikemøte" fikk at vi skulle møtes på forsikringen i ettermiddag for så å avgjøre hvem som hadde feil i ulykken og erklære skadene, MEN de kommer jo til å slenge på en hel masse mer småfeil ved bilen å si at det var min feil, hvis de i det hele tatt kommer med samme bilen. Lurer på om jeg skal gi f*** i møte opp i det hele tatt. Dette er jo ikke erklært og dessuten så viste jeg velvilje ved å ville skrive en egenmelding etterpå. ( egenmelding er det jeg mener med erklærling. ) Noen som kan gi meg noen tips? om hva jeg burde gjøre? Skadene på bilen min er riper i lakken og i den andre er det en liten bulk, men han dro frem at plastikken rundt sidespeilet var ripet noe han påstå at var pga ulykken, men helt klart stammer fra noe annet. Forsikringen her nede holder som regel med de lokale, MEN dette er en diplomatbil.. I morgen blir jeg hjemme, takk for at du leste alt sammen og hvis du har noen råd å komme med så setter jeg stor pris på det..
Gjest Rabarbra Millicent Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Ingen råd men masse symp. Men er det du eller de andre som har diplomatbil? Siden du sier "her nede" regner jeg med at det er deg?
Sjokoladekaka Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Lånar ikkje dokke bilen, då? Sidan det er diplomatbil, meiner eg. Er det kanskje hjelp i å kontakte noken der bilen er "frå"? Litt støtte, eller noke. Har ikkje peiling på slikt, og reglane er vel forskjellige i ulike land. Men i og med at du har skade bakerst på bilen, og han framme, så er det vel ikkje så vanskelig å bevise kva som skjedde.
ZamZam Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2008 er litt oppskakket så jeg får ikke frem det jeg vil si.. Den andre bilen var en diplomatbil, altså diplomatisk imunitet, selv om det var en lokal som kjørte.. Jeg kjører en vanlig sivilbil.. Er så usikker på om jeg skal reise ned å møte dem ( da selvfølgelig med mann, venninen som var med i bilen og barna). Lurer på om jeg skal gi f**siden de helt klart ikke vil spille fair. Forestiller meg lista på hva som er galt med bilen og tror det verste.. Hadde ei vennine som ble påkjørt av en bil mens hun sto å ventet på å komme ut i et t.kryss ( bilen kom fra veien hun ville ut på) da hun reiste til forsikringen fikk hun beskjed om at hun var en selvmordskandidat og hadde prøvd å ta livet av seg. Vi har samme forsikringselskap.. Da mannen hennes kom var histoiren en annen og de hadde aldri sagt noe sånt til henne... *himle med øynene*
Gjest Rabarbra Millicent Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Hvis den andre er en diplomatbil kan det jo hende at de aldri vil betale noe, men det er forsikringsselskapets problem og ikke ditt. Du burde definitivt dra, men da med forsterkninger.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 du kan bare fyll eut din del av skademeldingen, skrive under og sende den til forsikringsselskapet ditt. Så vil han få beskjed om å sende inn og så ordner forsikringen din det. Har dere ingen vitner? Men dere trenger hvertfal ikke møtes flere ganger!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå