hønsemor Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Jeg hadde morspermisjon med sønnen min hele forrige år minus de to sist mnd da jeg hadde permisjon uten lønn. Jeg jobber på skole er lærer. Er det noen som vet om jeg da har rett på feriepenger?
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Fikk du utbetalt lønn fra NAV eller arb.giver? Jeg fikk fra NAV, og får derfor for de 10 første ukene eller noe slikt. Får du penger fra arbeidsgiver under permisjonen har du derimot tjent opp feriepenger på lik linje som under arbeid....
hønsemor Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2008 Jeg fikk utbetalt pengene fra arbeidsgiver. Håper de pengene jeg har fått i dag er feil da, for jeg har fått mye mindre enn jeg trodde jeg skulle få. Håper du har rett:)
Herkules Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Arbeidsgiver står fritt til å betale mer enn nav eller ikke. om du hadde perm med 100% lønn skal man ha feriepenger for 12 uker av nav og om man har 80% er det for 15 uker. så da kan du regne på om det er det du har fått
togutter-08og10 Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Jeg er også lærer og har hørt at du skal få feriepenger for hele perioden, men de trekker (ca 4000 for meg med min lønn) pga at ikke hele juli er ferie eller noe slikt. Var det veldig mye mindre enn i fjor du fikk?
Herkules Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 mulig dere vanligvis får betalt for 5 uker mens dere i permåret opptjener kun 4 uker og 1 dag+? Bare en tanke siden man sier at man i perm året tjener seg opp rett til lovbestemt ferie som er på 4 uker og 1 dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå