Eo Ipso Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Babyen min er 11 mnd, og vekten har stått stille siden han var 8 mnd. Lengden og hodet har vokst, men ikke vekten. Han er veldig aktiv og blid og fornøyd, så helsestasjonen sier det ikke er grunn til bekymring ennå. Likevel må vi komme og sjekke hver 14. dag, og for hver gang vekta nå står stille blir jeg kjempestressa selv om de sier det ikke er grunn til det. Det må jo være litt grunn til det siden de følger opp så tett vel? Noen andre som har opplevd det samme?
Espoir Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Har ikke opplevd det, men det er vel vanlig at vekten stagnerer litt og at de heller begynner å strekke seg litt rundt den alderen? Har han god apetitt da?
Eo Ipso Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2008 Ja, han spiser masse... men ikke så glad i brød da, men jeg supplerer med frutti og andre ting...
cashewnøtta Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 At vekta står stille skjer jo innimellom, særlig når de begynner å bli mer aktive! Det jeg har fått råd om selv, er å blande litt olje i grøten/maten, ha godt med smør på brødskiva osv. Få i han litt ekstra kalorier! At helsestasjonen følger opp er bare positivt, de vil heller sjekke noen ganger for mye.
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 ja, vekta kan stangere litt. er værre om ungen går ned i vekt så. vi driver å "feiter" opp mini nå, gir han ekstra smør på grøten, har matolje i maten hans og gir han mer kalorier enn det han egentlig trenger. hvor stor er barnet ditt nå?
Eo Ipso Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2008 Ok...barnet mitt er 11 mnd, 75 lang og veier 9190...
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 oj! stort barn da, egentlig! mini er 19 mnd, er 84cm og 9500g..... så da skjønner du hvorfor vi feiter han opp? men går ann å ha i litt ekstra kalorier da, som .. matolje i grøten/middagen. krakke inn litt smør i middagsmaten og sånt..
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Her er det litt omvendt på en måte, HS som mener at snuppa legger ALT for lite på seg. PÅ 10 mnd kontroll var ho 71 lang og 8,1 kg. DEt var alt for lite i følge HS. Nå har snuppa hele tiden ligget å vekslet mellom 2 kurver. Avogtil klatret opp på den som ligger rett under "normalkurven" og av og til falt ned på kurven under der. Men denne HS syns det var helt skrekkelig. Men fikk ny time i august da.... Jeg tar det nå med ro. Storebror var også veldig slank og han lever nå i beste velgående. Snuppa er både god og rund hun, med valker på lårene, kulemage, dobbelhake og smilehull både på hender og baken. HS sa jeg måtte gi henne mat 6 ganger pr dag! MEn herrefred, når skal baby sove da???!! Hun får pupp rundt 630. Frokost (grøt) og pupp rundt 830, brød og pupp ca kl 12-13 tia (når hun våkner) . Middag rundt 16 og kveldsgrøt og pupp ca kl 19. + at vi pupper innimellom når hun vil ha. Hun sover 3 timers formidagsblund og 1-2 timer på ettermidagen. + at hun sover fra 1930/2000 til rundt 630. Storebror var forresten 9.1 kg og 76 cm da han var 10 mnd og storesøster 72 cm og 8,65 kg. Så sønn min og din hadde ca samme mål da. Lang og slank mao. Alle kan jo ikke være like trillrunde. Guttongen er fortsatt tynn som et strek. er 121 cm og max 20 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå