Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Vanligt? højt? Er i uke 38 og vanligvis har blodtrykket mit ligget på 120 over 75.
Guttemamma75 Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Det er helt på grensen til å være høyt, men ikke så høyt at det er farlig på noen måte.. 90-95 i undertrykk er "grensen" for der de følger deg opp litt nærmere.. Ville nok sørget for å ha en time hos jordmor/lege igjen i løpet av en uke for å sjekke at det ikke er på vei lengre opp.. MEN litt høyt blodtrykk i seg selv er ikke så farlig, det er når man har proteiner i urinen + ødemer ("vann i kroppen") at de bekymrer seg for svangerskapsforgiftning.. Det er helt normalt at trykket går opp mot slutten av svangerskapet...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Høyt. Ta det veldig med ro fra nå av! Har du proteiner i urinen? Ødemer?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Blodtrykket bør være under 140, over det regnes det som for høyt (men ikke umiddelbart livstruende). Du må uansett få det ned, ta det med ro og snakk med lege om det ikke roer seg.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 På mitt lokale sykehus er et iallefall undertrykket de ser mest på, det skal være under 90. Jeg ble lagt inn på sykehuset med 140/90, da i kombinasjon med ødemer og proteiner i urinen. Svangerskapsforgiftning kan utvikle seg veldig raskt!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Det er veldig farlig at noen sier med største selvfølgelighet at dette ikke er farlig. Hovedsaken med blodtrykk og svangerskap er at hvis blodtrykket blir høyere enn det som er vanlig for den gravide kvinnen kan det være et tegn på svangerskapsforgiftning. Jeg anbefaler deg å sporenstreks ringe føden for å forhøre deg.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Takk for svar. Jeg er i fin form. Ingen ødemer og fin urin.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Jeg hadde 140 og fikk beskjed om at jeg da var inne i "advarsel" sonen, og ikke "fare" sonen, av legen min. Da var jeg ikke gravid enda, men når jeg ble gravid skulle det være vanlig med høyere enn ellers.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Hei igen. Blir litt urolig over de svar jeg har fått, men godt at vite besked. Som sagt er jeg i god form. Får se hva JM sir i neste uke. (Håper bitte litt på at blodtrykket har gjort et hopp fordi fødslen er i annmarsj......Håper!) Hi
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 Jeg hadde høyt blodtrykk fra uke 34, siste måling var det 155/105, fikk beskjed om at hvis det steg til 160/110 skulle jeg legges inn. Kom aldri så langt, for i uke 38 kom lille bebisen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå