Gå til innhold

17+4, og kun gått opp 600 gr.. ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

gikk opp 1,3 kg til, men de hadde jeg plutslig gått ned igjen, er dette normalt? er bekymra for knøttet jeg.. skal på ul tirsdag, men det føles så lenge til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke gått opp noe særlig da jeg var 17+4 (men jeg hadde litt ekstra fra før av). Ville ikke vært bekymret - babyen veier jo ikke stort ved 17 uker - ca 135g og det er jo en del under 600g.

Skrevet

Helt normalt. Husk at det optimale er å gå opp 12 kilo på 40-41 uker, så du har kjempe god tid på å legge på deg. Fosteret får det den trenger uansett og det er fortsatt veldig lite. Bare senk skuldrene du og gled deg til tirsdag..

Skrevet

jeg får prøve det... livredd for at bebyn ikke lever lenger:( vet ikke helt hvorfor jeg er så redd for det.. har ikke skjedd no spesielt.. og jeg hørte hjertelyden for 2 uker siden...

Skrevet

Vet ikke om dette er noen trøst, men i mitt første svangerskap gikk jeg ned 10 kg. Fødte en sunn og aktiv gutt og som lå på gjennomsnittet gjennom hele svangerskapet. Hadde ikke problemer med kvalme den gang, men la bare om kostholdet. Men hadde en god del å tære på den gang.

Skrevet

Jeg er i uke 19 og er 6kg minus(pga hyperemesis) Det skal heldigvis ikke ha noe å si for barnet. Det er helt normalt å ikke legge på seg så mye, du trenger ikke være bekymret. Noen legger mer på seg senere og noen legger rett og slett ikke på seg så mye:)

Skrevet

da jeg ble gravid veide jeg nesten 69kg, nå ligger jeg gjennomsnittlig på ca 65-66kg og er 19+5

jeg går mye opp og ned og jordmor har ikke sakt annet enn att dette er normalt

Så lenge du spiser mat med næring i så er det ingenting å bekymre seg over:)

Skrevet

Jeg er 16 uker i morgen og har gått opp ca et halvt kg, men nå har jeg tatt av det halve kg og er tilbake på vekt før graviditet..magen er begynt å komme, og jeg spiser mye..skjønner ingenting, jeg. Var på ul for en uke siden og alt står bra til:-) Vi får se på det som et luksusproblem, kg kommer tidsnok..Sist la jeg på meg 23 kg, men det meste var vann og kom de siste mnd.

Skrevet

la ikke på meg et gram før i uke 19. Nå er jeg 24 + 2 og har lagt på meg tre kg.

Skrevet

Helt normalt, noen legger på seg tidlig, andre sent, noen legger på seg lite, andre masse - alt er helt normalt. Babyen veier jo ikke så mye enda, så du har goood tid til å gå opp, i snitt er vektoppgangen 12.5 kg og med tanke på at noen går opp 25 kg, så er det jo noen som trekker ned gjennomsnittet og går opp mindre uten at det er noe galt av den grunn.

Jeg er 16+6 i dag, har gått ned i vekt siden jeg testet positivt, var kvalm og kastet opp masse fram til uke 14 og nå går vekta sakte oppover igjen (jeg har jo matlyst så!), men er fortsatt 6 kg på "underskudd" i forhold til startvekt. Ingenting å bekymre seg for, den i magen tar til seg det den trenger, det går jo bare utover meg at jeg har gått ned.

Skrevet

Heldige deg som ikke har gått opp mer! :)

Jeg er 16+3, og har gått opp nesten 6 kg til nå...huff, hvor skal det ende?

Jeg var ganske kvalm og sulten i begynnelsen, så det var bare å spise som hjalp. Har ikke spist spesielt usunt heller, men kiloene kommer så fort føler jeg!

Første graviditet gikk jeg opp ca 23 kg, men forrige gang hadde jeg lagt på meg 2 kg bare ved 20 uker...

Alt dette er normalt, så ikke bekymre deg for at kiloene ikke har kommet ennå! De kommer tidsnok :)

Skrevet

takk for masse svar;) jeg bør jo egentlig være glad, for jeg er livredd for å gå opp over 15 kg... :) blir bare så bekymra for så mye forskjellig.. men det er vel normalt når vi er gravide.. :)

Skrevet

Da jeg var i min 20. uke så hadde jeg lagt på meg 4 kg. tilsammen. Før uke 14-15 hadde jeg ikke lagt på meg, så mye kom etterhvert.. Det er helt normalt å være litt jojo;)

Skrevet

helt normalt.

sist gang gikk jeg ned 3 kilo de første 4 mnd, og etter uke 19 raste jeg opp ja ;0)

ikke bekymre deg fordet.

mamma gikk kun opp 7 og 8 kg med meg og søster.

og mora til venninda mi gikk ned et par kilo undr svangerskapet, for hun hadde vært sløv og begynte å være sunn når hun ble gravid :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...