Gå til innhold

Hvor kjøper dere ull til barnet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til nettsider hvor jeg kan kjøpe ull til sønnen min.

Det er hovedsaklig til bruk i barnehagen fra høsten av. :)

Hva trenger jeg, og hvor mye av hvert plagg? Er det best med bodyer ,eller trøyer?

Han blir 2 år i juli.

På forhånd takk for hjelpen;);)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hel ulldress fra Reflex anbefales på det sterkeste! Den koster 299,- og varer lenge da den er elastisk.

Skrevet

www.sparkjop.no - har Tom og Trine ull

www.krabaten.no - har janus ull

www.nostebarn.no - dyrt men bra.

Dette er noe av det vi bruker å ha til høst/vinter:

Jeg bruker bodyene fra sparkjøp. Ca. 6 bodyer(1-2 stk av disse er til byttetøy i barnehagen)

Har noen fra Janus også.

Janus hel ull derss eller reflex ulldress fra barnas hus som hun andre foreslo(vi har begge). Hjemmestrikket dress eller genser/jakke og bukse om du eller noen du kjenner kan strikke for deg.(jeg elsker strikkeklær og strikker selv)

Janus ull hals- 2 stk

Ett lass av Janus ull sokker i tilegg til hjemmestrikket

Reima vindtett lue og hjemmestrikkete luer + 2 finnlandsluer(sparkjøp)

Reima ull lue

Nøstebarn sine vindtette votter med ullfleece

Hjemmestrikkede tovede ull votter(veldig greie å ha inni regnvottene når det regner og er kaldt)

Janus ull strømpebukse og safa ullstrømpebukse(sparkjøp)- Bruker å ha ca.5-6 par(må ha 1-2 til byttetøy i barnehagen)

Skrevet

Tuusen takk mphs:D

Hvordan er størrelsene til Tom & Trine? små,store eller normal i str.? :)

Ang finlandshette; bruker man kun den eller i tilegg tykk vindlue/vinterlue utenpå?:)

Skrevet

Tom og Trine ull er små i str.Greit å kjøpe en str. større enn vanlig og som jeg skrev Janus er stor i str.

Om det kun er kaldt og ikke vind/regn har vi brukt kun finlandslue, men ellers har vi brukt reima vintdett lue over eller hetten på vinterdressen.

Eller så har vi brukt ull halsen og reima ull lue om det kun er minusgrader og ikke vått vær.

Skrevet

Har brukt tom & trine bodyer fra sparkjøp, små i str, men kjekke!

Har brukt janus sine ulldresser og todelte ullklær (bukse og genser eller bukse og jakke).

Syns faktisk todelte er vel så kjekke, for han går gjerne med ullstrømpebukse (fra janus eller safa), ullbukse og ullbody inne i bhg. Blir litt mye med genser eller jakken inne. Derfor blir det gjerne litt varmt med hel dress inne, men de er kjekke til å ha under utedressen.

En annen fordel med todelt er at det er lettere å gå på do. Jeg har pleid å kjøpe litt store str i ullklær, så han har hatt endel av dem i to sesonger.

Jeg var ikke så fornøyd med Reflex sin, den er litt tykk. Det er anbefalt å ha to lag med tynn ull under vinterdressen (evt ett plagg til oppe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...