BS-april Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 har en liten gutt på 4 uker som plages veldig av mye luft i magen, hver dag. det smeller i bleien nesten hele tiden. er utilpass og skriker en del. noen råd???
lille sprelle Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Har ingen råd mot luft i magen, men det roer den lille å bære på en arm med magen ned slik at hodet er i albuen din. Det gir et mildt press på magen og hjelper for å få gjennom lufta. Erfaringen er også at det er lurt å "rape" barnet kanskje flere ganger i måltidet.
jentelykke + guttelykke Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Jenta mi ( 6 uker)blir veldig rolig hvis hun får ligge på magen over lårene mine når hun har vondt i magen. Da kommer luften fort ut! Ellers så er det viktig prøve å få gutten din til å rape etter alle måltider, bedre for han å få det ut fort den veien!! Kanskje du spiser eller drikker noe han ikke tåler? Bus får de små ofte luft i magen av... Hvis du ammer, da.
Smånetta 14.mai Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Har samme problemet her og det har ingen synlig sammenheng med det jeg spiser. Drikker fenikkelte et par ganger om dagen og det hjelper han å få lufta gjennom fortere. (Jeg drikker og det går over i melka). Løk, blegfrukter og brus er ting de små kan få luft av, men her i gården er problemet nok at han sluker luft. Derfor prøver jeg å rape han masse, det hjelper litt når han faktisk raper. Luftslukere kan ha en tendens til mye gulp og oppkast (som min har) fordi lufta kan trykke opp maten igjen. Det kan jo være et tegn på at han ikke påvirkes av maten hvis det kommer en del opp igen.
Belladonna med to gutter Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Gi barnet ditt 10-20 ml fennikel te før hvert måltid! Hjalp mye her!
Sunshine med småtroll:) Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Som de over har sagt, fennikelte. Eller så kan du kjøpe minifom på apoteket. Gjorde underverker her isåfall. En øvelse du kan gjøre er å legge han på ryggen og presse bena opp mot magen og tell til 6 og riste litt på de etterpå. Gjenta øvelsen så kommer lufta ut.Det kan jeg garantere, men det kan ta litt tid:)
cammiss Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Nødhejelp for vår del har vært sukker vann- prøv først med 1dl kokt vann som blandes ut med 1ts sukker- avkjøl og gi med skje eller sprøyte- ikke mer enn et par skjeer til sammen- hvis det er skikkelig mageknip og babyen ikke er forstoppet- kan man øke sukker mengden til 1ss. MEN dette er noe som man bare skal brukei nødsit... Sukkervann har en smertestillende effekt på slike små- over til andre råd som hjalp oss - i tillegg til de du har fått.. massere rundt navlen- med sola -i sirkelbevegelser- med et fast trykk- lykke til...
Puddingmama Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Hos oss hjalp det å la han ligge på ryggen på fanget med hodet mot våre knær og bena mot magen vår og så sykle med beina hans, eller å dytte beina lett opp mot magen. Da putra han godt;)
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 gi litt kokt (og så avkjølt) vann. husker ikke om det var før eller etter måltid. skal gjøre underverker-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå