Lacey*har fått erta Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Jeg er sikkert en av de få, det virkelig iallefall slik mange ganger. Jeg har ikke tatt lappen. Jeg er 26 og de fleste rundt meg har lappen. Dette er pga en sykdom jeg har hatt. Jeg fikk anfall hvor jeg besvimte og det kunne skje uten at jeg hadde noen forvarsel. Plutselig kunne jeg bare ligge på gulvet. Pga dette fikk jeg beskjed av legene at jeg ikke fikk lov til å kjøre bil før jeg var symptomfri i 2 år. Det har vært helt greit for meg egentlig, for jeg har alltid bodd slik til at jeg har kunnet ta kollektiv transport eller sykle/gå. Har ikke plaget meg så mye egentlig. Familien min kjenner godt til dette. Svigerfamilien min kjenner godt til dette de også, men hver bidige gang synes de det er SUPERGØY å alltid si til meg: "jammen kan ikke du kjøre oss" Også ler de etterpå fordi de er klar over at jeg ikke kan. Alltid når jeg er hos dem, synes de det er artig å erte meg fordi jeg ikke har lappen. Jeg tror de synes det er fryktelig gøy å tulle med det. Men jeg begynner ærlig talt å gå lei. Når jeg sier ifra at jeg ikke setter pris på det, så bare ler de og sier: "jammen vi bare tuller med deg da" Jaha, men jeg synes ikke det er noe gøy, sier jeg jo! Hvorfor er det noen som synes det er kjekt å påpeke at andre ikke har lappen i tide og utide? Er man mer hel som person når man har lappen? Om et halvt år har jeg vært symptomfri i 2 hele år, og jeg gleder meg veldig til å begynne å ta lappen. Men jeg er veldig nervøs for hva slags kommentarer jeg kommer til å få fra svigerfamilien da.. Føler meg dum som ikke har lappen! Men jeg trodde folk hadde forståelse for en sykdom, og at det kanskje ikke er noe å fleipe med..
Mage igjen Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Helt enig! Går da ikke ann å fleipe med sånn hvis du sier at du ikke liker det! Hadde det vært latskap eller noen annen grunn til at du ikke hadde fått somlet deg til å ta lappen enda (slevom selvsagt ikke alle ØNSKER å ta lappen, full respekt for det også!) Men når det er sykdom inne i bildet og du rett og slett ikke KAN... Dårlig gjort synes jeg, å minne deg på det hele tiden.... Iallefall når du i utgangspunktet ønsket du hadde lappen! Enda værre når det er svigerfamilien også synes jeg.... skaper ikke noe god stemning!
Ellebettemor Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Hva med å få mannen din til å ta opp denne med familien sin? Når man sier så klart fra som deg, synes jeg de bør skjønne at det faktisk ikke er gøy. Når det gjelder ikke å ha lappen, så kjenner jeg flere på din alder som ikke har det. I Oslo er vel det forholdsvis vanlig, da en kommer seg over alt likevel.
lille spira Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Jøss, det syns jeg er skikkelig dårlig gjort av de! Det er jo igrunn direkte mobbing.. De burde jo ha såpass respekt for deg at de kutter ut når du sier du ikke liker det! Hva sier samboeren din til dette da? At ikke han sier noe til familien sin. Det hadde jeg definitivt gjort hvis min familie hadde holdt på sånn med kjæresten min.. Kanskje du må finne deres akilles og sette i gang med motforetak - selv om det er barnslig så er det jo de som legger opp til det!
Lacey*har fått erta Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2008 samboern legger seg ikke så mye opp i det. Mener de bare tuller. kjærsten er verdens beste, men har vel litt problemer med å forstå hvor mye det plager meg. Jeg er vel kanskje ikke så flink til å si det heller. Men kanskje jeg skulle begynne å gå til motangrep ja:) hadde håpet på en måte at jeg skulle slippe å synke så lavt at jeg må angripe folk. Jeg kan tåle en spøk, men når det blir så ofte enda de vet grunnen, så blir jeg litt motløs.
Joakims mamma, -2 dager Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Det er så irriterende når folk må ta samme spøken gang på gang. Spesielt når den ikke finnes morsom engang. Jeg tar igjen med samme mynt jeg da. Klarer ikke å holde kjeft og slenger noe de ikke liker tilbake. Da slutter de somregel fort. Liker det ikke, men bedre enn å gå og irritere seg har jeg funnet ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå