Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Mente det var vanedannende, hvordan virket cipralex på deg, ble du no gladere av de over tid?
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Gladere? Jeg slapp unna angstannfall med de men jeg ble ikke forandret på noen måte ellers, ble ikke følelsesløs, kunne gråte om noe trist skjedde, kunne være glad osv, men jeg ble ikke ruset på noe måte. Ikke avhening heller. Jeg sluttet med de i mars i fjor, og trappet ned forsiktig før jeg sluttet heldt. Fikk ikke noe angstanfall etter jeg sluttet med de, fikk heller ikke noe abstineser fordi jeg hadde sluttet, livet fortsatte uten tablettene.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 bivirkinger er det på alle slags medisiner, betyr ikke at det er vanedannende for det. Jeg fikk litt bivirkninger i begynnelsen, angstanfallene var verst de første 2-3 ukene før tablettene fikk den vikrninga de skulle ha
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Man blir ikke avhengig av cipralex ol på samme måte som mange andre medikamenter, men kroppen blir på en måte avhengig av dem likevel. Man må trappe ned bruken av dem når man skal slutte, helst over lang tid, ellers kan man få veldig ubehagelige bivirkninger. Jeg fikk cipralex en periode ifjor, og selv med nokså kort tids bruk måtte jeg trappe ned over flere måneder. Prøvde å kutte dem rett ut, men da ble jeg dårlig.. Jeg ble ikke glad av cipralex, men jeg fikk stabilisert søvnmønsteret mitt, den verste ulykkelighetsfølelsen ble noe redusert etterhvert og jeg klarte å slippe taket i vonde tanker som kvernet og kvernet. Det var ikke for meg en mirakelmedisin, men en ekstra hjelp i en fryktelig vanskelig periode.
*ale* Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Cipralex er ikke vanedannende nei. Men det somskjer er at det ekstracellulære nivået av serotonin økes kunstig vha medisinen.. Derfor må man trappe ned gradvis, slik at man på en måte stimulerer kroppen til å produsere mer selv, og også venner seg til en lavere nivå av dette stoffet... (enkelt forklart) Lavt serotoninnivå er en vanlig (kjemisk) årsak til depresjoner og angstlidelser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå