Gå til innhold

Dere med barn som ikke vil ha flaske/tutekopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere hvis dere må reise fra barnet?Sprøyte og medisinbeger?Jeg syns det virker så brutalt å tvinge i de mat..redd for at opplevelsen skal bli så lei og barnet skal bli urolig....

Har dere klart å få de til å like flaske/kopp etterhvert? Hvordan har dere isåfall gått frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Gutten min ville ikke ha noe bortsett fra pupp de første månedene. Så jeg reiste ikke fra han , siden det var umulig. Isåfall bare i et par timer, og bestemor prøvde litt med tutkoppen.

Etter hvert har han tatt tutkopp, men bare når han er veldig tørst. Så vi gikk over til sugerør ved 6 mnd alder, og det er det han har brukt hele tida siden da. Han elsker å drikke med sugerør :) Ellers er Imsdalsflaske med sånn dra-opp-tut lurt å prøve, har hørt flere som bruker det i stedet for flaske. Funka en stund hos oss også.

Når alt dette er sagt, så var det ingen krise for meg at han ikke tok flaske, altså. Tida har gått så fort, og alt ordner seg når babyen blir litt eldre :)

Skrevet

Enkelt - jeg reiser ikke fra henne. Hun er med samme hva som skjer, og hvis det er en setting hvor hun virkelig ikke passer inn, så blir jeg heller hjemme. Orker ikke være fra henne når jeg veit hun vil skrike seg blå etter puppen og bare være til bryderi for dem som skal passe henne.

Hun er nå snart 4 mnd...

Skrevet

man kommer seg ingen vei.

Men det blir lettere når de blir eldre å begynner å spise annen mat. Innførte kopper tidlig. Var første gang borte da elste var 9 mnd.

Skal prøve å dra bort noen timer neste helg siden jeg har 30 års dag. Mini er 5 1/2 mnd.

Skrevet

ikke sant.....orker heller ikke tanken på at gullet skal skrike og være fortvilet...så jeg har egentlig bare innfunnet meg med at jeg får ha han med meg/bli hjemme til det løser seg....

Men skulle veldig gjerne ønske at han tok flaske/kopp...sånn at jeg visste at hvis jeg må vekk fra han, så kan andre få i han mat uten at det er en fæl opplevelse for babyen min.....Flere med tips om hvordan få de til å like annet enn puppen?

Skrevet

Jeg reiste ikke fra han så lenge han var avhengig av puppen. Begynte med fast føde ved 4 mnd og etter hvert spiser han mat og drikker vann av kopp. Tiden går så fort, så det har ikke vært noe problem å være hjemme/ta han med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...