Gå til innhold

Hvor mye deltar far i stell ol av babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Jeg lurer på hvor mye fedrene deltar i stell og oppgaver med bayene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Like mye som meg:-) Men når jeg var hjemme med babyn var det bare meg på dagen selvfølgelig og sånn at han tok mesteparten når han kom hjem og jeg hjalp til litt nå og da. Badinga har han alltid gjort, jeg har vel bare sett på.

Skrevet

Stell og oppgaver, skal menn gjøre det??

Lite hjelp å få her i gården!!

Skrevet

MÅ bare si at det er bra noen orker å få så mange onger. Ihvertfall med den innstillinga faren synes å ha.

Jeg har mer enn nok med to, dagene bare flyr avgårde.

Skrevet

Min samboer gjorde like mye som meg. han begynte ikke på jobb før 10, så han tok bleiene på natta og jeg amma. Han var hjemme med poden fra han vaar 8 mnd til han var 1,5 år (han har vel kanskje tatt flere stell enn meg og). Han sier at han vil ikke gjøre noe annerledes med nestemann, det er en gyllen miulighet til å bli kjent med og knytte bånd med barna.

Skrevet

Det er nok mye opp til deg, gjør du alt så gjør han antageligvis ikke noe,men hvis du pålegger han ansvar så må han gjøre noe han også.Sånn jeg ser det,så har "vi" fått barn og ikke bare jeg.Fedrene knytter også sterkere bånd til barna og får masse kjærlighet igjenn,de betyr mer for dem og blir ikke bare en mann som heter pappa.Jeg måtte pushe ansvaret litt på min samboer i begynnelsen,men de må jo oppdras litt uansett HE-HE. Vi skal ha nr.3 nå og det er veldig godt å se at barna like godt kan gå til pappa som mamma!

Skrevet

Her har vi ganske lik fordeling. På begge de to første har faren stått opp og skiftet nødvendige bleier på natta, og også hentet han endel for amming.

Kveldsbadet har vært hans stund hele tida. Det er liksom deres egentid i og med at han har vært borte på dagtid.

Tidligere har ikke faren tatt ut sine uker da jeg har vært student, men denne gangen skal permisjonen deles slik at han også får flere uker hjemme.

Må legge til at mannen min tar del i alt av husarbeid som den største selvfølge. Det som må gjøres, deler vi på. Er vel ikke meningen at mannfolka skal ligge på sofaen å se på at kvinnfolka vasker hus i 2008????

Skrevet

Hos oss deler vi på oppgaven, pappa'n syns det er så koselig at han gjerne dytter meg unna, så da må han jo få lov =) Dette gjelder babyer, vel og merke.. =)

Nå er minsten 20 mnd, og nå må vi forhandle om hvem som skal skifte bæsjebleier.. Avgjøres gjerne med stein-saks-papir.. hehe

Skrevet

Sambo var veldig flink med første snuppa, så satser på at han blir like flink med nr 2 her :) Nå er jo han på jobb på dagtid da, men han tar sin del når han kommer hjem, så vi er ganske likestilte der.

Skrevet

Min mann er fantastisk på dette området :)

Han meldte seg faktisk til bleieansvarlig da han fikk vite at jeg var gravid, og har ikke skuffet. hjemme er jeg ansvarlig for foring og mannen min for tømming:)

vår gutt var født ca. 6 uker for tidlig, og trengte litt ekstra starthjelpt den første tida, men nå er han en måned og vokser som bare det!

Mannen min er dessuten veldig gla i å gå tur med Lukas i vogn, så hver ettermiddag får jeg en til to timer alene til å slappe av mens de går tur :)

Skrevet

Her er det likt og etter at je ble ferdig med amming så har han tatt nesten mest når han er hjemme, pga formen min, bekkenløsning+andre plager ved det nye svangerskapet:)

Skrevet

Da vi ventet første mann, hadde ikke mannen min peiling på barn. Han visste rett og slett ingenting i det hele tatt. Han kom med de merkeligste uttalelser som gjorde at både jeg og de rundt oss ble nesten litt skremt. Da jeg skulle føde var han med hele tiden. Det ble akutt k.snitt og jeg var kjempe dårlig de første dagene på sykehuset. Når han var der på besøk og det var noe med babyen eller jeg trengte hjelp til ringte han på alarmen. Men så kom moren hans på besøk til oss på sykehuset, og lille gutten måtte ha ny bleie. Ikke noe problem det fikser jeg svarte mannen min. Går det bra svarte sviger mor? Lært det allerede? Lært det svarte mannen min, jeg henter jo bare en som jobber her. Vi lo godt da, men moren tok han med seg og tvang ham til å gjøre det. Han var jo redd stakkar. Så redd for å skade det lille knøttet. Men så begynte han da å ta ansvar. Og lærte også og bade gutten før vi reiste hjem. Det skal være sagt at han aldri hadde tatt i eller sett ett nyfødt barn før, og fikk sin sønn slengt i fanget etter to våkenetter mens jeg enda lå på operasjonsbordet, og ble værende alene med en helt nyfødt baby. Han hadde sittet i ett kvarter sa han før han hadde klart å få fatt i kamera såm lå rett ved siden av han. Når vi kom hjem tok han alt ansvar. Jeg matet jo selvfølgelig gutten, og gjorde en del.Men han skiftet bleier dag som natt. Badet gutten fikk jeg aldri lov til. Og er idag snart trebarns far og helt fantastisk. Men selv om ting ikke har gått som jeg ville gjort det, har han fått tatt ansvar ogmåtte gjøre ting selv! Tror dette er viktig.. Så nå ser jeg for meg at han gjør like mye med neste mann..

Skrevet

Da jenta vår var baby jobba far i utlandet, så han gikk nok glipp av endel der. Når han var hjemme prøvde han seg med at han ikke visste hvordan(litt eldre enn meg). Men, vi hadde engelske mammablader med bilde-for-bilde på hvordan skifte bleie så den gikk ikke lenge når han flytta hjem igjen: ))

Skrevet

Jeg skal være så ærlig og si at jeg gjør mesteparten, om pappaen er hjemme eller ikke. Virker som det bare er de likestilte som har turt å svare på denne tråden;)

Og ja, jeg er sliten, og blir lei av det noen ganger. Jeg valgte selv å være hjemme med barnet mitt, skal være hjemme med neste også (er planen). Men kunne godt tenkt meg mer hjelp når han er hjemme, ja. Er jo bare rett og rimelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...