mamman til juliprinsesse Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Hva bruker dere og hvorfor?? Jeg trudde at våtservietter var et must men har nå skjønt at det er jo andre ting som vaskeservietter og mesoft også, hva velger dere og hva kan dere anbefale??
KarinB Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 jeg venter førstemann, men har kjøpt inn både våtservietter og mesoft. Jeg tenker at hjemme på stellebordet kan vi bruke mesoft, mens våtservietter kan vi bruke når vi ikke er hjemme... husk at ta babyolje på mesoften når du vasker, da blir det ikke så "sjurt":)
mamman til juliprinsesse Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2008 Ok, aldri vært borti denne mesoften før bare hørt om den.. men hva slags våtservietter har du kjøpt da? leste et utdrag fra test i foreldre&barn at det var hele 11 av 14 som inneholdt stoffer som ikke var bra. blir helt forvirra jeg altså...
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Vi brukte for det meste vann vi den første tiden med nr 1. Holdt rumpa under rennende vann på badet. Trenger ikke noe mer enn det. Men etter hvert ble det våtservietter når vi var på tur o.l. Men fortsatt vasker vi rumpa under rennende vann hvis det er litt gris i rumpa. Ellers sveiper jeg over med en våtserviett (Neutral) hvis det bare er tiss. Hun nærmer seg to år nå. Vet at noen sverger til å dynke Mesoft i en pose med olje/vann. Hvis man lager en pose med sånn hver dag kan det sikkert fint brukes, selv om jeg aldri har prøvd. Mesoft er i alle fall billig.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Her har vi kjøpt mesoft og babyolje, så regner med å ha med mesoft og en liten flaske babyolje på tur. Våtservietter er forbeholdt håndvask til mor og far
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 bruker dere både vann og olje på mesoft serviettene? el bare olje?!?
mamma 37 Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Vet ikke hva mesoft er, men til førstemann kjøpte jeg flortynne vaskekluter - disse brukte vi hjemme, og ute hadde vi våtserviett. Vaskeklutene var ikke noe problem - du må likevel vaske mye i denne fasen. Førstemann hadde aldri problem med sår rumpe, og det tror jeg kanskje skyldes bruk av vaskeklutene. De er flortynne i tre lag og med ulike farger rundt kanten. Kan bl.a. kjøpes på Princess. Anbefales! vi skal gjøre dette også med neste mann. Våtserviettene vil alltid inneholde uttørrende stoffer.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Mesoft er en type kompresser/engangskluter som man får kjøpt på apoteket. Her koster det 25 kr for en pakke med 100 stk. Man kan bruke bare vann eller også olje, eller bare olje. Vi har fått tips om at mesoft og olje kan være utrolig kjekt på den første beken som kommer og også på den litt seige avføringen babyen har i starten mens man ammer. Også er det jo praktisk og ikke så dyrt
mamman til juliprinsesse Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. juni 2008 Takk for svar!!!! har noen slike vaskekluter så de tas nok i bruk, man finner vel ut av ting etterhvert også håper jeg. mesoft har jeg hørt at man får på apoteket... våtservietter er kanskje greit litt seinere? til fingre osv? vet ikke jeg, bare en tanke som slo meg
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Mesoft! De tar jeg bare og bløter når vi har bleieskift, helt uten parfymer! Har prøvd andre slike engangskluter også, men synes Mesoften er best. Har våtservietter i stellebagen da.
Student Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 Den første tiden brukte vi Mesoft , iallfall på tur. Når guttungen ble større gikk vi over til vaskeservietter på tur. De fleste steder er det tilgang på vann eller man kan ha med seg en flaske vann for å dynke serviettene. Jeg har valgt å ikke kjøpe våtservietter da de er tilsatt ulike kjemikalier, og de jeg har vært borti hos andre synes jeg blir for dårlig til vasking. I guttungens barnehage bruker de nå kun vaskeservietter, men de gangene jeg har mått fjerne bjæsj der har jeg vært nødt til å væte serviettene med ekstra vann og da synes jeg poenget er borte med de.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #13 Skrevet 12. juni 2008 Vi har fått anbefalt mesoft, så kommer til å kjøpe det.. det fåes kjøpt på apoteket har jeg fått beskjed om. og etter tips her inne tror jeg vi kjøper litt olje til som vi også bruker når vi skal vaske med det Vi kjøper våtservietter og, som nevnt over, kjekt å ha med seg når det er bleieskift og vi er ute på besøk. Jeg har ikke lest så mye om forskjellige våtservietttyper selv enda, men jeg spurte en bekjent som har baby nå, hun sa at Coop (billigtypen) sine har gått ut som best i test, fordi den inneholder ikke noe av alle disse parfymemidlene og stoffene som mange av babymerkene gjør, natusan osv. f.eks.. Så hun var veldig fornøyd med de, babyen ble ikke noe sår.. det har foresten flere foreslått og.. så tror vi handler inn de
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #14 Skrevet 12. juni 2008 også har vi kjøpt inn sånne gasskluter, som vi skal bruke til å vaske med hjemme. Når vi er hjemme blir det stort sett under rennende vann i vasken, men våtserviettene/mesoft er kanskje veldig kjekt når man skal ut osv
Lille Lu Skrevet 13. juni 2008 #15 Skrevet 13. juni 2008 Vi bruker bare mesoft med vann og det fungerer helt fint. På tur blir det gjerne våtservietter, men vesla her blir lett sår av våtservietter og vi har prøvd mange forskjellige. I foreldre og barn i fjor frarådet de også å bruke våtservietter på hender og ansikt pga alle kjemikaliene.
snart mor til 3 Skrevet 13. juni 2008 #16 Skrevet 13. juni 2008 blir å bruke bade vaskeklut og våtservietter.. alt til sitt bruk våtserviettene som jeg selv har erfart og jeg kjenner mange som er enige i at er best er coop sine våtservietter... er også den erfaringen de har fra barnehagen til guttungen..
MaybeAgain Skrevet 13. juni 2008 #17 Skrevet 13. juni 2008 Trenger ikke olje på Mesoften - bare bløt dem i lunkent vann. Mye bedre. Det får da være måte på hvor bløt og oljete babisene skal bli i rompa - mht hvor mange bleier man skifter på en dag, tenker jeg... )
mamman til juliprinsesse Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 13. juni 2008 Så i den testen nå at det var rema 1000 sine som kom best ut i testen men her er det et stykke til en sånn butikk, men etter de svarene jeg har fått her så går vi nok for mesoft og vaskekluter til hjemmebruk og har med oss våtservietter på tur, i reserve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå