Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanlegvis pleier den lille i magen å gi liv frå seg om kvelden når eg har lagt meg, og om morgonen før eg står opp. Er jo ikkje ALLTID, men som regel.

I går kunne eg ikkje kjenne noko då eg la meg, begynte å tenke litt på det og no er eg kjempe nærvøs! Fekk ikkje sove, så prøvde alt muleg for å "vekke" ungen; ligge på golvet, ligge ei stund på sida for så å legge meg på rygg igjen, ligge på magen (både på golvet og i senga), drikke kaldt vatn, men ingenting hjalp!! Til slutt sovna eg likavel (var dødstrøtt).

Vakna igjen litt før 3, og gikk på do. Då eg la meg igjen prøvde eg og å få kontakt med den lille, heldigvis gikk det. Fikk nokre spark, men mange av dei var så svake, at eg var usikker på om dei tells som spark. Ved å dytte litt i magen og sånn, fekk eg vel ein 10spark i løpet av ein 5-15min. Men kun 2 eller 3 av dei var kraftige.

I dag tidleg var det og heilt roleg i magen! Har kjendt litt små "bulingar" men ikkje spark i den grad eg er vant til.

Har nettopp ete ein heil pakke med sjokoladegodteri (10min sidan), men det har ikkje tatt seg opp med bevegelsar endå. Noken som har råd??

Eg begynner å bli lettare hysterisk her!:'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er nok fint! :)

Du har jo kjent bevegelser.. :)

Skrevet

Jeg syns du skal ringe føden eller jordmoren din for å høre. Ofte så er det litt mer betryggende å høre fra dem at ting er ok :o)

Skrevet

Hvor langt er du på vei? Jeg er i uke 22 og har dager da jeg har den turneren der inne som bokser og sparker som en gal. Og andre dager hvor jeg kanskje er heldig og kjenner et lite spark. Det går så opp og ned:)

Skrevet

Hei

Jeg hadde det akkurat på samme måte selv, igår - men fikk beskjed om at dette var helt normalt og at det ikke var noen grunn til panikk. Ta det helt med ro, barnet sover nok bare :-) eller ligger slik til at du ikke kjenner sparkene så godt.

Skrevet

Det er helt normalt at det er dager hvor babyen ikke kjennes like godt som ellers. Har noe med hvordan babyen har lagt seg til osv også. Ligger den en dag og sparker innover mot ryggraden din kjennes det ikke like godt som om den sparker mot magen din, f.eks.

Skrevet

jeg ringte føden med det "samme", hadde kjent liv, men ikke skikkelige spark siste døgnet. Fikk beskjed om å ta det med ro og av vente et døgn til, om det ikke var gått tilbake normalen da skulle jeg komme inn... Men joda, mye spark kom det!

Skrevet

Tusen takk for svar frå dokke alle! Er litt rolegare no. Håpar han snur seg og blir meir aktiv, slik at eg kan roe meg heilt ned. Har jo prøvd å tenke at han sikkert sparkar mot ryggen og sånn, men er ikkje like overbevisande som å høyre det frå andre. Takk:)

Om han er like roleg seinare i dag, kjeme eg nok til å skrive eit nytt hysterisk innlegg. Trur eg er hormonell i dag. Er redd for at alt skal vere gale!

Og til du som spurde, eg er 24+5 i dag.

Skrevet

Jeg har ikke kommet så langt at jeg kjenner daglige spark. Men, en beskjed jeg fikk fra jordmor var at når jeg har kommet til uke 28 skal jeg kjenne spark og liv regelmessig. Da var det ikke lov å legge seg om kvelden uten at jeg hadde kjent spark i løpet av dagen. Vet ikke om dette er til hjelp, men ihvertfall en beskjed jeg har i bakhodet. Lykke til!

Skrevet

Ok, men da kommer det nok spark etterhvert vet du. Helt vanlig at han/hun kan snu seg rundt eller sove litt. Bare ikke stress med det, (selv om det er enkelt å si) jeg tror at jo mer man stresser, jo mindre ting legger man merke til:)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...